PRZEDSZKOLE NR 88 WE WROCŁAWIU

KRASNALE

Tabliczka na Drzwi Krasnale
 
KRASNALE - PRZEDSZKOLE NR 88 WE WROCŁAWIU
 
 

PROGRAM WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO  MAC Edukacja  

autorzy: Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo

 Program Wychowania Przedszkolnego MAC Edukacja
 

........................................................................................................

RAMOWY ROZKŁAD DNIA - DZIEŃ AKTYWNOŚCI DZIECKA

 6:30 - 8:00 Schodzenie się dzieci do przedszkola: zabawy dowolne służące realizacji
                     pomysłów dzieci,  praca indywidualna i praca w małych zespołach, zabawy
                     integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję
                     wzrokową i słuchową, grafomotorykę, zabawy logopedyczne).
8:00 -8:30 Czynności porządkowe, zabawy ruchowe, czynności higieniczne, samoobsługowe.
8:30–9:00 Śniadanie i realizacja zadań programowych w tym zakresie (przestrzeganie zasad
                    kulturalnego zachowania w trakcie jedzenia).
9:00 – 10:00 Realizacja zadań edukacyjnych stymulujących rozwój dziecka zgodny z jego
                      możliwościami (aktywność intelektualna, plastyczno-konstrukcyjna, językowa,
                      artystyczna organizowana przez nauczyciela w formie zajęć dydaktycznych, sytuacji
                      edukacyjnych).
10:00 – 11:00 Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci oraz z niewielkim udziałem nauczyciela,
                       obserwacje; pobyt na świeżym powietrzu( spacery, zabawy ruchowe, zajęcia sportowe,
                       obserwacje przyrodnicze w terenie, itp.)
11:00 – 11:15 Czynności porządkowo-higieniczne i samoobsługowe.
11:15 – 11:45 Zupa + kanapka lub deser/owoc.
11:45 – 12:00 Czynności higieniczne, samoobsługowe, przygotowanie do odpoczynku.
12:00 – 13:30  Leżakowanie(odpoczynek - słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek).
13:30 – 14:00  Czynności higieniczne, samoobsługowe.
14:00 – 14:30 Obiad - II danie +dodatek, np. owoc/warzywa.
14:30 – 17:00  Stwarzanie możliwości do udziału dzieci chętnych w proponowanych przez
                         nauczyciela zabawach i grach dydaktycznych; zabawy integracyjne oraz zabawy
                         spontaniczne w sali. Pobyt na świeżym powietrzu; rozchodzenie się dzieci.

                   

INFORMACJE  GRUPOWE (wkrótce szczegóły) 

Rozkład niektórych zajęć:
 1. PONIEDZIAŁEK – gimnastyka 

2. WTOREK – rytmika 
                     - język angielski

3. ŚRODA – gimnastyka 
                  

4. CZWARTEK – język angielski

Zajęcia cykliczne:

KONCERTY MUZYCZNE - ALINA ZWOŹNIAK

12.09.2025

10.10.2025

14.11.2025

12.12.2025

16.01.2026

20.02.2026

13.03.2026

17.04.2026

15.05.2026

12.06.2026

PRZEDSTAWIENIA TEATRU ARLEKIN :

03.10.2025 – O Księciu nieśmiałym i śmiałej Księżniczce

28.11.2025 – O Michałku Nieśmiałku i jego piesku Wigorku

18.12.2025 – Czarownica u dentysty

30.01.2026 – Żabi król

06.03.2026 – Rybak i Żuraw

23.04.2026 – O dobrym Serungalu

29.05.2026 – Legendy dolnośląskie: Dlaczego Odra wylewa?

*****************************************

SPECJALIŚCI:  

PSYCHOLOG: 

PEDAGOG SPECJALNY:

LOGOPEDA:

****************************************

  Adaptacja do przedszkola

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE WE WRZEŚNIU:

1. NASZA GRUPA  

2. EMOCJE I UCZUCIA

3. JESIENNE IMPRESJE

4. BABIE LATO

Obszar fizyczny:

  • Rozwijanie umiejętności samoobsługowych,
  • Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem,
  • Usprawnianie motoryki małej,
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej,
  • Rozwijanie percepcji słuchowej,
  • Rozwijanie sprawności manualnej podczas wykonywania pracy plastycznej,
  • Kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe,
  • Rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Obszar emocjonalny:

  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji.

Obszar społeczny:

  • Kształtowanie umiejętności prawidłowego zachowania się w ruchu drogowym,
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania.

Obszar poznawczy:  

  • Kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych,
  • Reagowanie na przerwę w muzyce,
  • Rozwijanie mowy i myślenia,
  • Kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych,
  • Kształtowanie umiejętności przeliczania,
  • Wdrażanie do wypowiadania się na określony temat,
  • Wspomaganie rozwoju czynności umysłowych potrzebnych dzieciom do tworzenia pojęć,
  • Kształtowanie wyobraźni i twórczego myślenia,
  • Kształtowanie umiejętności odróżniania zdań prawdziwych od fałszywych,
  • Wzbogacanie wiedzy o otaczającym świecie,
  • Rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych,
  • Kształtowanie umiejętności skupienia i koncentracji uwagi na rytmach.

NAJWAŻNIEJSZE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA W DANYM MIESIĄCU:

- Wymienia imiona trzech kolegów i trzech koleżanek z grupy przedszkolnej.
- Rozpoznaje emocje - radość i złość.
- Samodzielnie korzysta z toalety.

Przedszkole Przeczytaj błyskawiczne ignologi, Royalty-Free Vector Graphics & Clip Art - iStock