KRASNALE

W roku szkolnym 2024/2025 korzystamy z Programu wychowania przedszkolnego autorstwa Doroty Kossakowskiej – Wydawnictwo PODRĘCZNIKARNIA
oraz z Pakietu edukacyjnego – kart pracy- „TUSia i TUSik w przedszkolu”.
6-latek. Pakiet składa się z 6-ciu części, zawiera:
- elementy Treningu Umiejętności Społecznych – wplecione w zajęcia,
- ćwiczenia interaktywne i zabawy z elementami TUS (Treningu Umiejętności Społecznych),
- korelacje kart pracy,
- naukę współpracy i zdrowych relacji,
- budowanie poczucia własnej wartości,
- przyjaznych bohaterów.
https://podrecznikarnia.pl/component/html5flippingbook/publication/program-wychowania-przedszkolnego/128.html
........................................................................................................
INFORMACJE GRUPOWE
Rozkład niektórych zajęć:
1. PONIEDZIAŁEK – język angielski 12:00 – 12:30
2. WTOREK – rytmika 10:25 – 11:05
3. ŚRODA – gimnastyka 9:00 – 9:30
- język angielski 12:00 – 12:30
4. CZWARTEK – Mali Wspaniali 10:30 – 11:00
Zajęcia cykliczne:
PAN TABLET
Miesiąc |
Czwartki |
Piątki |
Grudzień |
05 |
20 |
Styczeń |
16 |
31 |
Luty |
20 |
28 |
Marzec |
06 |
14 |
Kwiecień |
10 |
04 |
Maj |
08 |
23 |
Czerwiec |
12 |
06 |
KONCERTY MUZYCZNE NFM – poniedziałek 10:00 – 10:30 – raz w miesiącu:
02.12.2024
13.01.2025
17.02.2025
10.03.2025
31.03.2025
05.05.2025
02.06.2025
PRZEDSTAWIENIA TEATRU ARLEKIN :
16.12.2024 – Świąteczne marzenia
22.01.2025 – Baśń o dwunastu miesiącach
19.03.2025 – Niewychowany Czerwony Kapturek
24.04.2025 – Brzechwa dzieciom
18.06.2025 – Ahoj! Przygodo!
*****************************************
SPECJALIŚCI (ogólnie)
PSYCHOLOG: czwartek 9:30 – 16:00; piątek 8:00 – 14:30
PEDAGOG SPECJALNY: poniedziałek, wtorek 13:30 – 16:30; czwartek 9:00 – 12:00
LOGOPEDA: poniedziałek 8:00 – 13:00
****************************************
W kwietniu:
23 - wycieczka do ZOO - zwiedzanie i warsztaty edukacyjne SAWANNA
****************************************
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na KWIECIEŃ
- W ŚWIECIE BAJEK I BAŚNI
- KOSMICZNE PODRÓŻE
- WIELKANOC
- JESTEM MAŁYM EKOLOGIEM
CELE OGÓLNE:
- W ŚWIECIE BAJEK I BAŚNI
- Zapoznanie z obrazem graficznym litery f, F; rozwijanie słuchu fonematycznego; doskonalenie umiejętności wyróżniania głosek w wyrazie; wdrażanie do aktywnego
udziału w zajęciach;
- Rozwijanie zainteresowań czytelniczych; wdrażanie do uważnego słuchania czytanego tekstu;
- Uświadomienie znaczenia ćwiczeń ruchowych dla zdrowia dziecka; kształtowanie umiejętności przyjmowania właściwej postawy;
- Rozwijanie umiejętności kodowania informacji; kształtowanie odporności emocjonalnej; wdrażanie do aktywnego uczestnictwa w zajęciach;
- Rozwijanie orientacji przestrzennej; doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi;
- Wyrabianie szybkiej reakcji na sygnał; doskonalenie umiejętności wczuwania się
w rolę; czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
- KOSMICZNE PODRÓŻE
- Zapoznanie z obrazem graficznym litery h, H; rozwijanie słuchu fonematycznego; doskonalenie umiejętności wyróżniania głosek w wyrazie; wdrażanie do aktywnego
udziału w zajęciach; - Budzenie ciekawości otaczającym światem; wzbogacanie wiedzy dziecka na temat kosmosu;
- Uświadomienie dzieciom stałego następstwa dnia i nocy; zapoznanie z rytmiczna organizacja czasu;
- Doskonalenie umiejętności liczenia; rozwijanie umiejętności określania położenia obiektów
w przestrzeni; - Doskonalenie techniki dodawania i odejmowania; doskonalenie sprawności manualnej;
- Kształcenie umiejętności współdziałania w zespole.
- WIELKANOC
- Zapoznanie z tradycjami i symboliką Świat Wielkanocnych – symbolika pokarmów przygotowywanych do święcenia; bogacenie słownictwa;
- Zapoznanie z etapami siania owsa, (jako ozdoby stołu świątecznego);
- Zachęcanie do kultywowania tradycji wielkanocnych; rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach; utrwalenie liczebników porządkowych;
- Usprawnianie narządów artykulacyjnych w zabawach muzycznych, ortofonicznych, itp.
- Utrwalenie nazw figur geometrycznych; orientacji przestrzennej: po lewej, po prawej stronie.
- JESTEM MAŁYM EKOLOGIEM
- Rozwijanie zachowań proekologicznych; wzbogacanie wiedzy dzieci na temat ochrony Ziemi;
- Uwrażliwienie dzieci na potrzebę ochrony przyrody;
- Zachęcanie do oszczędzania wody; uświadomienie dzieciom znaczenia wody w przyrodzie;
- Rozwijanie zainteresowań plastycznych; doskonalenie sprawności manualnej;
- Zapoznanie ze sposobem mierzenia objętości; ćwiczenia w porównywaniu objętości: więcej, mniej, tyle samo;
- Rozwijanie inwencji twórczej; zachęcanie do wykorzystywania surowców wtórnych do tworzenia prac plastycznych;
- Czerpanie radości ze wspólnych zabaw.