SUPERSMYKI

ZAWSZE JESTEŚMY DO PAŃSTWA DYSPOZYCJI, dlatego proponujemy kontakt mailowy. Wszelkie pytania, prośby i sugestie można przesyłać na mail supersmykip88@gmail.com
SPECJALIŚCI (ogólnie):
PSYCHOLOG: czwartek 9:30 - 16:00, piątek 9:30 - 15:00
PEDAGOG SPECJALNY: poniedziałek 9:30 - 14.30, czwartek 9:30 - 15:30
LOGOPEDA: poniedziałek 8:00 – 13:00
1. PONIEDZIAŁEK – gimnastyka 10:20 - 10:50
2. WTOREK – rytmika 10:20 - 10:50
j. angielski 13:00 -13:30
3. ŚRODA – gimnastyka 10:20 – 10:50
4. CZWARTEK – Mali Wspaniali 10:30 – 11:00
j. angielski 13:00 -13:30
PAN TABLET
|
Miesiąc |
Poniedziałki |
|
LISTOPAD |
24 |
|
GRUDZIEŃ |
15 |
|
STYCZEŃ |
26 |
|
MARZEC |
02, 23 |
|
KWIECIEŃ |
27 |
|
MAJ |
18 |
|
CZERWIEC |
01 |
KONCERTY MUZYCZNE - ALINA ZWOŹNIAK
12.09.2025
10.10.2025
14.11.2025
12.12.2025
16.01.2026
20.02.2026
13.03.2026
17.04.2026
15.05.2026
12.06.2026
PRZEDSTAWIENIA TEATRU ARLEKIN :
03.10.2025 – O Księciu nieśmiałym i śmiałej Księżniczce
28.11.2025 – O Michałku Nieśmiałku i jego piesku Wigorku
18.12.2025 – Czarownica u dentysty
30.01.2026 – Żabi król
06.03.2026 – Rybak i Żuraw
23.04.2026 – O dobrym Serungalu
29.05.2026 – Legendy dolnośląskie: Dlaczego Odra wylewa?
****************************************
Miesięczny plan pracy – PAŻDZIERNIK
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)
1. Krąg tematyczny: Jesienne kolory
Cele ogólne
Obszar fizyczny
- kształtowanie umiejętności spontanicznego poruszania się w rytm muzyki lub zgodnie z narracją
- kształtowanie zwinności, zręczności, szybkości, wytrzymałości
Obszar emocjonalny
- rozwijanie zdolności do odczuwania zadowolenia z dobrze wykonanego zadania
- kształtowanie umiejętności wyrażania własnych emocji w formach werbalnych i niewerbalnych
Obszar społeczny
- przypomnienie zasad regulujących właściwe zachowania podczas pobytu w przedszkolu
- wdrażanie do polubownego rozwiązywania sporów
Obszar poznawczy
- kształtowanie umiejętności przeprowadzania prostych doświadczeń, ich obserwowania i wyciągania wniosków
- rozwijanie umiejętności budowania i konstruowania z klocków i elementów konstrukcyjnych według podanego wzoru
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na wielkość, kolor, kształt,
- tworzenie zbiorów o takiej samej liczbie elementów, ustawianie elementów rosnąco i malejąco
- poznanie drukowanej i pisanej litery „A”, „a”
- poznanie obrazu graficznego liczby „2”
- doskonalenie gry na przedszkolnych instrumentach perkusyjnych, rozpoznawanie ich brzmienia
2. Krąg tematyczny: Smaki natury
Cele ogólne
Obszar fizyczny
- wdrażanie do stosowania chwytu pisarskiego podczas rysowania i kolorowania
- wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami
Obszar emocjonalny
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi i respektowania ich
Obszar społeczny
- rozwijanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
- budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach
Obszar poznawczy
- rozwijanie umiejętności pisania liter od strony lewej do prawej – staranne odtwarzanie wzorów
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania warzyw i owoców rodzimych i zagranicznych
- doskonalenie sprawności dokonywania bardziej złożonych czynności myślowych, jak: porównywanie, wyodrębnianie różnic i podobieństw, klasyfikowanie, analiza i synteza
- poznanie obrazu graficznego głoski – litery „E”, „e”
- poznanie obrazu graficznego liczby „3”
- rozwijanie znajomości pojęć matematycznych – trójkąt
3. Krąg tematyczny: Zdrowie na co dzień
Cele ogólne
Obszar fizyczny
- kształtowanie zręczności, zwinności, równowagi, orientacji oraz koordynacji ruchowej podczas zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych
- poznanie wartości zdrowego odżywiania się w kontekście zdrowego trybu życia
- rozwijanie motoryki małej – manipulowanie bardzo małymi przedmiotami, wycinanie i lepienie z plasteliny
Obszar emocjonalny
- rozróżnianie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych
- rozwijanie wytrwałości w kończeniu zadań i pokonywaniu trudności
Obszar społeczny
- wdrażanie do zgodnego współdziałania z innymi dziećmi w grupie
Obszar poznawczy
- wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu: „rano”, „południe”, „popołudnie”, „wieczór”, „wczoraj”, „dzisiaj”, „jutro”
- doskonalenie percepcji słuchowej
- poznanie obrazu graficznego głoski – litery „I”, „i”
- rozwijanie umiejętności wygłaszania wiersza z pamięci
- konstruowanie wypowiedzi na podstawie ilustracji
- poznanie obrazu graficznego liczby „4”
4. Krąg tematyczny: Jesienne sekrety
Cele ogólne
Obszar fizyczny
- kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw muzyczno-ruchowych
Obszar emocjonalny
- kształtowanie umiejętności wyrażania własnych doznań i przeżyć w kontaktach ze sztuką
- budzenie emocjonalnego stosunku do świata przyrody
Obszar społeczny
- rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy w zespole nad wspólnym projektem plastycznym
- rozwijanie zainteresowań muzycznych, ruchowych i plastycznych
- kształtowanie pożądanych zachowań (bezpieczeństwo) w kontaktach z przyrodą
Obszar poznawczy
- poznanie obrazu graficznego głoski – litery „M”, „m”
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- poznanie obrazu graficznego liczby „5”
- doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 5 (liczebniki główne i porządkowe)
- rozpoznawanie monet (1 zł, 2 zł, 5 zł)
Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej – listopad
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)
1. Krąg tematyczny: Co się dzieje wokół nas?
Cele ogólne
Obszar fizyczny
- aktywny udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
- rozwijanie sprawności grafomotorycznej
Obszar emocjonalny
- kształtowanie umiejętności wyrażania w łasnych doznań i przeżyć w kontaktach
ze sztuką - budzenie emocjonalnego stosunku do świata przyrody
Obszar społeczny
- kształtowanie pożądanego zachowania (bezpieczeństwo) w kontaktach z przyrodą
- wdrażanie do poszanowania przyrody ożywionej i nieożywionej
Obszar poznawczy
- wdrażanie do prowadzenia samodzielnych obserwacji zmian zachodzących
w przyrodzie jesienią - zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „T”, „t”
- doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 5
- dodawanie i odejmowanie na konkretach (bez wprowadzenia pojęć „dodawanie”
i „odejmowanie”) - wdrażanie do poprawnego stosowania liczebników głównych i porządkowych
- doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi na określony temat
- rozwijanie słuchu fonematycznego
2. Krąg tematyczny: Jestem Polką, jestem Polakiem
Cele ogólne
Obszar fizyczny
- kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej
Obszar emocjonalny
- kształtowanie pożądanych postaw – postawy patriotycznej
Obszar społeczny
- rozbudzanie poczucia przynależności narodowej
- kształtowanie poczucia przynależności do Europy
Obszar poznawczy
- rozpoznawanie godła, hymnu i barw narodowych, wzbogacenie wiedzy o Polsce
- wprowadzenie nazw „Europa”, „Unia Europejska”
- zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „L”, „l”
- kształtowanie umiejętności mierzenia długości za pomocą różnych miar
- wdrażanie do uważnego słuchania oraz opowiadania usłyszanego tekstu
- rozwijanie umiejętności liczenia
3. Krąg tematyczny: Polskie legendy i opowieści
Cele ogólne
Obszar fizyczny
- wdrażanie do przestrzegania zasad fair play podczas zabaw z rywalizacją
- kształtowanie umiejętności utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas różnych aktywności
Obszar emocjonalny
- budzenie uczucia miłości i przywiązania do własnej ojczyzny
- budzenie szacunku do mądrości ludowych przekazywanych w legendach
- ukazywanie możliwości czerpania radości ze wspólnego działania i efektów wspólnej pracy
Obszar społeczny
- kształtowanie uczuć patriotycznych
- wdrażanie do poszanowania symboli narodowych
Obszar poznawczy
- zaznajamianie z miejscami (Kraków, Warszawa, Toruń), postaciami, wydarzeniami historycznymi, mającymi ważne znaczenie dla naszego kraju
- rozwijanie logicznego myślenia przez odróżnianie świata fikcji od rzeczywistości
- zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „U”, „u”
- poznanie obrazu graficznego liczby 6
- doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 6 (w przód i wspak)
- doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi
w zakresie 6 - przeliczanie i porównywanie liczebności zbiorów
- dodawanie i odejmowanie na konkretach (bez wprowadzenia pojęć dodawania i odejmowania)
- rozbudzanie zainteresowania pisaniem poznanych liter i cyfr
- doskonalenie słuchu fonematycznego
4. Krąg tematyczny: Podróże przez wieki
Cele ogólne
Obszar fizyczny
- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez aktywny udział w zabawach rytmicznych, muzycznych i naśladowczych
- kształtowanie umiejętności utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas różnych aktywności
Obszar emocjonalny
- budzenie uczucia miłości i przywiązania do własnej ojczyzny
- budzenie szacunku do mądrości ludowych przekazywanych w legendach
- rozwijanie postawy współdziałania jako podstawy budowania współpracy
Obszar społeczny
- kształtowanie uczuć patriotycznych
- wdrażanie do poszanowania symboli narodowych
Obszar poznawczy
- kształtowanie poczucia czasu
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, poprawne stosowanie zwrotów
i wyrażeń dotyczących czasu: wcześniej, najpierw, potem, później, następnie,
po tym, przedtem - zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „K”, „k”
- kształtowanie umiejętności pisania znaków literopodobnych i liter
- poznanie obrazu graficznego liczby 7
- doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 7 (w przód i wspak)
- doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 7
- dodawanie i odejmowanie na konkretach
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według podanej cechy