PRZEDSZKOLE NR 88 WE WROCŁAWIU

SUPERSMYKI


DRODZY RODZICE

ZAWSZE JESTEŚMY DO PAŃSTWA DYSPOZYCJI, dlatego proponujemy kontakt mailowy. Wszelkie pytania, prośby i sugestie można przesyłać na mail supersmykip88@gmail.com
Nasz zespół: 
nauczycielki - mgr Agnieszka Pietruszewska, mgr Ewa Woźniak
nauczyciel współorganizujący - mgr Katarzyna Flomyn
pomoc nauczyciela - p. Małgosia
woźna - p. Magda

SPECJALIŚCI (ogólnie):

PSYCHOLOG: czwartek 9:30 - 16:00, piątek  9:30 - 15:00

PEDAGOG SPECJALNY: poniedziałek  9:30  - 14.30, czwartek  9:30 - 15:30

LOGOPEDA: poniedziałek 8:00 – 13:00

 

                                        

 

Wygenerowany obraz                                              

 

 
Rozkład niektórych zajęć:
1. PONIEDZIAŁEK – gimnastyka 10:20 - 10:50

2. WTOREK – rytmika 10:20 - 10:50

                       j. angielski 13:00 -13:30

3. ŚRODA – gimnastyka 10:20 – 10:50            

4. CZWARTEK – Mali Wspaniali 10:30 – 11:00

                            j. angielski 13:00 -13:30

PAN TABLET  

Miesiąc

    Poniedziałki
12:00 – 12:45

 LISTOPAD

24

 GRUDZIEŃ

15

 STYCZEŃ

26

 MARZEC

02, 23

 KWIECIEŃ

27

 MAJ

18

 CZERWIEC

01

 

KONCERTY MUZYCZNE - ALINA ZWOŹNIAK

12.09.2025

10.10.2025

14.11.2025

12.12.2025

16.01.2026

20.02.2026

13.03.2026

17.04.2026

15.05.2026

12.06.2026

PRZEDSTAWIENIA TEATRU ARLEKIN :

03.10.2025 – O Księciu nieśmiałym i śmiałej Księżniczce

28.11.2025 – O Michałku Nieśmiałku i jego piesku Wigorku

18.12.2025 – Czarownica u dentysty

30.01.2026 – Żabi król

06.03.2026 – Rybak i Żuraw

23.04.2026 – O dobrym Serungalu

29.05.2026 – Legendy dolnośląskie: Dlaczego Odra wylewa?

 

****************************************

 

Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej, grudzień

Krąg tematyczny: Rodzinne historie

Cele ogólne

Obszar fizyczny

  • wyrabianie umiejętności reagowania na umowne sygnały
  • wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami
  • doskonalenie sprawności manualnej przy wykonywaniu różnorodnych prac plastyczno-konstrukcyjnych

Obszar emocjonalny

  • kształtowanie uczucia przywiązania oraz okazywania szacunku i wdzięczności bliskim
  • budowanie wiedzy o tym, co sprawia, że ktoś jest nam bliski, i co robią bliscy, aby było nam z nimi dobrze
  • rozwijanie umiejętności wyrażania uczuć i emocji w społecznie akceptowany sposób

Obszar społeczny

  • nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami społecznymi w rodzinie (miłość, wdzięczność, troska, opieka, bezpieczeństwo, odpowiedzialność za innych, poświęcenie)
  • wdrażanie do respektowania norm społecznych wynikających z przynależności do rodziny (normy wynikające z praw i obowiązków dziecka)

Obszar poznawczy

  • wdrażanie do formułowania wypowiedzi w formie zdań, wzbogacanie słownictwa
  • zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „D”, „d”
  • wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • zapoznanie z różnymi rodzajami budynków, nazywanie pomieszczeń w domu i określanie ich funkcji
  • kształtowanie umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie, poznanych liter
  • poznanie obrazu graficznego liczby 8
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 8
  • doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania liczby elementów (o tyle więcej, o tyle mniej)
  • dodawanie i odejmowanie na konkretach (bez wprowadzenia pojęć dodawania i odejmowania)

Krąg tematyczny: Sztuka życzliwości

Cele ogólne

Obszar fizyczny

  • kształtowanie zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw ruchowych
  • rozwijanie sprawności ruchowej (motoryka duża, motoryka mała)
  • rozwijanie sprawności manualnej (grafomotoryka)

Obszar emocjonalny

  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji i uczuć własnych i innych ludzi
  • kształtowanie umiejętności wyrażania emocji i uczuć w społecznie akceptowany sposób
  • uwrażliwienie na potrzeby innych (aby dobro otrzymać, trzeba dobro dać)

Obszar społeczny

  • kształtowanie zdolności dzielenia się oraz sprawiania radości innym poprzez oferowanie prostej pomocy, miłe słowo i gest, przygotowane samodzielnie niespodzianki
  • uczenie nawiązywania serdecznego kontaktu z innymi osobami
  • doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych w nowych sytuacjach

Obszar poznawczy

  • tworzenie sytuacji doskonalących pamięć, zdolność kojarzenia, umiejętność skupienia uwagi na rzeczach i osobach
  • wspieranie działań twórczych w różnych dziedzinach aktywności
  • kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności interpretacji muzyki ruchem
  • kształtowanie umiejętności formułowania swobodnych wypowiedzi i prowadzenia rozmowy na tematy bliskie dzieciom
  • poznanie drukowanej i pisanej litery „y”
  • wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • wdrażanie do czytania globalnego

Krąg tematyczny: Boże Narodzenie

Cele ogólne

Obszar fizyczny

  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez udział w zabawach ruchowych, muzycznych, naśladowczych
  • kształtowanie umiejętności utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas podejmowania prób pisania i kreślenia znaków literopodobnych

Obszar emocjonalny

  • rozwijanie postawy współdziałania, jako podstawy budowania współpracy
  • wzmacnianie więzi emocjonalnej w grupie przedszkolnej
  • rozwijanie współczucia i empatii – uwrażliwienie na potrzeby ludzi i zwierząt
  • poznanie wartości moralnych: dobroci, miłości, skromności, pomagania innym oraz sposoby z radzeniem sobie z uczuciami: wstydu, zażenowania
  • kształtowanie umiejętności zadośćuczynienia za wyrządzone krzywdy i urazy

Obszar społeczny

  • kształtowanie postaw prospołecznych (pomaganie słabszym i potrzebującym – ludziom i zwierzętom)
  • rozwijanie umiejętności pracy w parze i w grupie

Obszar poznawczy

  • doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała oraz na kartce
  • utrwalenie poznanych liter, czytanie sylab i wyrazów
  • kształtowanie umiejętności pisania po śladzie znaków literopodobnych, poznanych liter
  • doskonalenie syntezy i analizy słuchowo-wzrokowej, niezbędnej do nauki czytania
  • doskonalenie przeliczania i porównywania liczby elementów (o tyle więcej/mniej, tyle samo)
  • dodawanie i odejmowanie na konkretach (bez wprowadzenia pojęć dodawania i odejmowania)
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
  • doskonalenie umiejętności śpiewania poznanych piosenek oraz recytowania poznanych wierszy

 

Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej, styczeń

Krąg tematyczny: Czas na Nowy Rok

Cele ogólne

Obszar fizyczny

  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez udział w zabawach rytmicznych, muzycznych i naśladowczych
  • kształtowanie umiejętności utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas różnych aktywności
  • wdrażanie do reagowania odpowiednim ruchem na polecenie nauczyciela

Obszar emocjonalny

  • wyrabianie umiejętności współdziałania: podporządkowania się określonym zasadom i czynnościom do wykonania
  • kształtowanie postawy poszanowania opinii innych osób, niezależnie od własnych przekonań

Obszar społeczny

  • ćwiczenie umiejętności właściwego planowania czasu
  • kształtowanie postawy uważnego słuchania innych, unikanie ich oceniania

Obszar poznawczy

  • wdrażanie do poprawnego posługiwania się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu („wczoraj”, „dzisiaj”, „jutro”, „rano”, „wieczorem”, w tym nazwami pór roku, nazwami dni tygodnia i miesięcy)
  • wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • poznanie drukowanej i pisanej litery „B”, „b”
  • kształtowanie umiejętności pisania znaków literopodobnych i poznanych liter
  • doskonalenie syntezy i analizy słuchowo-wzrokowej, niezbędnej do nauki czytania
  • poznanie obrazu graficznego liczby 9
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami w zakresie 9
  • wdrażanie do zdobywania wiadomości o otaczającej rzeczywistości przyrodniczej (pogoda, zjawiska charakterystyczne dla pór roku)

 

Krąg tematyczny: Zimowa olimpiada

Obszar fizyczny

  • uświadamianie wpływu aktywności fizycznej, hartowania i prawidłowego odżywiania na zdrowie
  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy

Obszar emocjonalny

  • kształtowanie odporności emocjonalnej, radzenia sobie z przegraną oraz okazywania radości z wygranej innych
  • kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej

Obszar społeczny

  • rozwijanie postawy współdziałania
  • kształtowanie umiejętności pracy i zabawy w grupie

Obszar poznawczy

  • zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „C”, „c”
  • rozwijanie umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie, poznanych liter
  • wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • budowanie czynnego i biernego słownika dziecka (nazwy zimowych dyscyplin sportowych, nazwy odzieży sportowej)
  • poznanie obrazu graficznego cyfry 0
  • doskonalenie umiejętności przeliczania (w przód i wspak), posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 9
  • porównywanie liczebności zbiorów (o tyle więcej, o tyle mniej, tyle samo)
  • dodawanie i odejmowanie na konkretach
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według podanej cechy
  • utrwalenie znajomości piramidy zdrowego żywienia, wyrabianie nawyków prozdrowotnych

 

Krąg tematyczny: Świętujemy z babcią i z dziadkiem

Cele ogólne

Obszar fizyczny

  • wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami (wycinanie po liniach prostych, łamanych, falistych, kolistych)
  • doskonalenie sprawności manualnej przy wykonywaniu różnorodnych prac plastyczno­-technicznych i konstrukcyjnych
  • doskonalenie sprawności ruchowej poprzez aktywny udział w ćwiczeniach gimnastycznych, grach i zabawach ruchowych

Obszar emocjonalny

  • kształtowanie uczucia przywiązania, szacunku i wdzięczności wobec dziadków
  • uczenie się czerpania radości ze sprawiania innym niespodzianek z okazji ich święta
  • wzmacnianie więzi rodzinnych poprzez wspólne przeżywanie przyjemności i radości, nabywanie wiary we własne możliwości i siły

Obszar społeczny

  • kształtowanie świadomości własnej roli społecznej w rodzinie (prawa – obowiązki) oraz ról innych członków rodziny
  • wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole (podporządkowanie się określonym zasadom, podział ról i przydzielenie określonych zadań, czynności do wykonania)
  • wyzwalanie inicjatywy w działaniu i współtworzeniu imprezy dla dziadków

Obszar poznawczy

  • rozwijanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej – zdania, wyrazów, sylab i głosek
  • poznanie drukowanej i pisanej litery „N”, „n”
  • rozwijanie umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie, poznanych liter
  • wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • rozwijanie umiejętności czytania globalnego („babcia”, „dziadek”, „życzenia”)
  • kształtowanie umiejętności przyporządkowania każdej głosce odpowiadającej jej litery, w miarę poznawania kolejnych liter
  • wdrażanie do sprawnego posługiwania się pojęciami odnoszącymi się do orientacji przestrzennej, kierunkowej i cech wielkościowych
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 9
  • doskonalenie przeliczania i porównywania liczby elementów (o tyle więcej, o tyle mniej)
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach
  • rozwijanie umiejętności wokalnych, recytatorskich i tanecznych

 

Krąg tematyczny: Eksperymenty z wodą i śniegiem

Cele ogólne

Obszar fizyczny

  • wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się przyborami i narzędziami
  • doskonalenie umiejętności utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas różnych aktywności
  • wyrabianie umiejętności reagowania na umowne sygnały

Obszar emocjonalny

  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
  • rozbudzanie zainteresowania otaczającym światem
  • rozwijanie ciekawości poznawczej poprzez eksperymentowanie

Obszar społeczny

  • wdrażanie do zachowania porządku na stanowisku pracy
  • wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole (podział ról i przydzielenie zadań)
  • wdrażanie do samodzielnego przygotowania przyborów i materiałów do zajęć

Obszar poznawczy

  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej w obrębie zdań, wyrazów, sylab i głosek
  • poznanie drukowanej i pisanej litery „P”, „p”
  • rozwijanie umiejętności pisania znaków literopodobnych i liter
  • wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk fizycznych
  • zapoznanie z pojęciami: „pieniądz, „moneta”, „banknot”, „waluta”
  • poznanie polskich monet i banknotów
  • utrwalenie cyfr 0–9
  • wdrażanie do uczestnictwa w zabawach dydaktycznych z kupowaniem i sprzedawaniem
  • poznawanie właściwości niektórych substancji
  • uwrażliwianie na różne elementy muzyki: dynamikę, tempo, rytm
  • kształtowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem krótkich tekstów z poznanych liter
  • stosowanie nowatorskich technik plastycznych