PRZEDSZKOLE NR 88 WE WROCŁAWIU

SUPERSMYKI


DRODZY RODZICE

ZAWSZE JESTEŚMY DO PAŃSTWA DYSPOZYCJI, dlatego proponujemy kontakt mailowy. Wszelkie pytania, prośby i sugestie można przesyłać na mail supersmykip88@gmail.com
Nasz zespół: 
nauczycielki - mgr Agnieszka Pietruszewska, mgr Ewa Woźniak
nauczyciel współorganizujący - mgr Katarzyna Flomyn
pomoc nauczyciela - p. Małgosia
woźna - p. Magda

SPECJALIŚCI (ogólnie):

PSYCHOLOG: czwartek 9:30 - 16:00, piątek  9:30 - 15:00

PEDAGOG SPECJALNY: poniedziałek  9:30  - 14.30, czwartek  9:30 - 15:30

LOGOPEDA: poniedziałek 8:00 – 13:00

 

                                        

 

Wygenerowany obraz                                              

 

 
Rozkład niektórych zajęć:
1. PONIEDZIAŁEK – gimnastyka 10:20 - 10:50

2. WTOREK – rytmika 10:20 - 10:50

                       j. angielski 13:00 -13:30

3. ŚRODA – gimnastyka 10:20 – 10:50            

4. CZWARTEK – Mali Wspaniali 10:30 – 11:00

                            j. angielski 13:00 -13:30

PAN TABLET  

Miesiąc

    Poniedziałki
12:00 – 12:45

 LISTOPAD

24

 GRUDZIEŃ

15

 STYCZEŃ

26

 MARZEC

02, 23

 KWIECIEŃ

27

 MAJ

18

 CZERWIEC

01

 

KONCERTY MUZYCZNE - ALINA ZWOŹNIAK

12.09.2025

10.10.2025

14.11.2025

12.12.2025

16.01.2026

20.02.2026

13.03.2026

17.04.2026

15.05.2026

12.06.2026

PRZEDSTAWIENIA TEATRU ARLEKIN :

03.10.2025 – O Księciu nieśmiałym i śmiałej Księżniczce

28.11.2025 – O Michałku Nieśmiałku i jego piesku Wigorku

18.12.2025 – Czarownica u dentysty

30.01.2026 – Żabi król

06.03.2026 – Rybak i Żuraw

23.04.2026 – O dobrym Serungalu

29.05.2026 – Legendy dolnośląskie: Dlaczego Odra wylewa?

 

****************************************

 

 

Miesięczny plan pracy – PAŻDZIERNIK

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)

 

1. Krąg tematyczny: Jesienne kolory

Cele ogólne

Obszar fizyczny

  • kształtowanie umiejętności spontanicznego poruszania się w rytm muzyki lub zgodnie z narracją
  • kształtowanie zwinności, zręczności, szybkości, wytrzymałości

Obszar emocjonalny

  • rozwijanie zdolności do odczuwania zadowolenia z dobrze wykonanego zadania
  • kształtowanie umiejętności wyrażania własnych emocji w formach werbalnych i niewerbalnych

Obszar społeczny

  • przypomnienie zasad regulujących właściwe zachowania podczas pobytu w przedszkolu
  • wdrażanie do polubownego rozwiązywania sporów

Obszar poznawczy

  • kształtowanie umiejętności przeprowadzania prostych doświadczeń, ich obserwowania i wyciągania wniosków
  • rozwijanie umiejętności budowania i konstruowania z klocków i elementów konstrukcyjnych według podanego wzoru
  • kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na wielkość, kolor, kształt,
  • tworzenie zbiorów o takiej samej liczbie elementów, ustawianie elementów rosnąco i malejąco
  • poznanie drukowanej i pisanej litery „A”, „a”
  • poznanie obrazu graficznego liczby „2”
  • doskonalenie gry na przedszkolnych instrumentach perkusyjnych, rozpoznawanie ich brzmienia

2. Krąg tematyczny: Smaki natury

Cele ogólne

Obszar fizyczny

  • wdrażanie do stosowania chwytu pisarskiego podczas rysowania i kolorowania
  • wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami

Obszar emocjonalny

  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi i respektowania ich

Obszar społeczny

  • rozwijanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
  • budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach

Obszar poznawczy

  • rozwijanie umiejętności pisania liter od strony lewej do prawej – staranne odtwarzanie wzorów
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania warzyw i owoców rodzimych i zagranicznych
  • doskonalenie sprawności dokonywania bardziej złożonych czynności myślowych, jak: porównywanie, wyodrębnianie różnic i podobieństw, klasyfikowanie, analiza i synteza
  • poznanie obrazu graficznego głoski – litery „E”, „e”
  • poznanie obrazu graficznego liczby „3”
  • rozwijanie znajomości pojęć matematycznych – trójkąt

3. Krąg tematyczny: Zdrowie na co dzień

Cele ogólne

Obszar fizyczny

  • kształtowanie zręczności, zwinności, równowagi, orientacji oraz koordynacji ruchowej podczas zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych
  • poznanie wartości zdrowego odżywiania się w kontekście zdrowego trybu życia
  • rozwijanie motoryki małej – manipulowanie bardzo małymi przedmiotami, wycinanie i lepienie z plasteliny

Obszar emocjonalny

  • rozróżnianie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych
  • rozwijanie wytrwałości w kończeniu zadań i pokonywaniu trudności

Obszar społeczny

  • wdrażanie do zgodnego współdziałania z innymi dziećmi w grupie

Obszar poznawczy

  • wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu: „rano”, „południe”, „popołudnie”, „wieczór”, „wczoraj”, „dzisiaj”, „jutro”
  • doskonalenie percepcji słuchowej
  • poznanie obrazu graficznego głoski – litery „I”, „i”
  • rozwijanie umiejętności wygłaszania wiersza z pamięci
  • konstruowanie wypowiedzi na podstawie ilustracji
  • poznanie obrazu graficznego liczby „4”

4. Krąg tematyczny: Jesienne sekrety

Cele ogólne

Obszar fizyczny

  • kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw muzyczno-ruchowych

Obszar emocjonalny

  • kształtowanie umiejętności wyrażania własnych doznań i przeżyć w kontaktach ze sztuką
  • budzenie emocjonalnego stosunku do świata przyrody

Obszar społeczny

  • rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy w zespole nad wspólnym projektem plastycznym
  • rozwijanie zainteresowań muzycznych, ruchowych i plastycznych
  • kształtowanie pożądanych zachowań (bezpieczeństwo) w kontaktach z przyrodą

Obszar poznawczy

  • poznanie obrazu graficznego głoski – litery „M”, „m”
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • poznanie obrazu graficznego liczby „5”
  • doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 5 (liczebniki główne i porządkowe)
  • rozpoznawanie monet (1 zł, 2 zł, 5 zł)

 

Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej – listopad

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)

1. Krąg tematyczny: Co się dzieje wokół nas?

Cele ogólne

Obszar fizyczny

  • aktywny udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
  • rozwijanie sprawności grafomotorycznej

Obszar emocjonalny

  • kształtowanie umiejętności wyrażania w  łasnych doznań i przeżyć w kontaktach
    ze sztuką
  • budzenie emocjonalnego stosunku do świata przyrody

Obszar społeczny

  • kształtowanie pożądanego zachowania (bezpieczeństwo) w kontaktach z przyrodą
  • wdrażanie do poszanowania przyrody ożywionej i nieożywionej

Obszar poznawczy

  • wdrażanie do prowadzenia samodzielnych obserwacji zmian zachodzących
    w przyrodzie jesienią
  • zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „T”, „t”
  • doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 5
  • dodawanie i odejmowanie na konkretach (bez wprowadzenia pojęć „dodawanie”
    i „odejmowanie”)
  • wdrażanie do poprawnego stosowania liczebników głównych i porządkowych
  • doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi na określony temat
  • rozwijanie słuchu fonematycznego

2. Krąg tematyczny: Jestem Polką, jestem Polakiem

Cele ogólne

Obszar fizyczny

  • kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej

Obszar emocjonalny

  • kształtowanie pożądanych postaw – postawy patriotycznej

Obszar społeczny

  • rozbudzanie poczucia przynależności narodowej
  • kształtowanie poczucia przynależności do Europy

Obszar poznawczy

  • rozpoznawanie godła, hymnu i barw narodowych, wzbogacenie wiedzy o Polsce
  • wprowadzenie nazw „Europa”, „Unia Europejska”
  • zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „L”, „l”
  • kształtowanie umiejętności mierzenia długości za pomocą różnych miar
  • wdrażanie do uważnego słuchania oraz opowiadania usłyszanego tekstu
  • rozwijanie umiejętności liczenia

3. Krąg tematyczny: Polskie legendy i opowieści

Cele ogólne

Obszar fizyczny

  • wdrażanie do przestrzegania zasad fair play podczas zabaw z rywalizacją
  • kształtowanie umiejętności utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas różnych aktywności

Obszar emocjonalny

  • budzenie uczucia miłości i przywiązania do własnej ojczyzny
  • budzenie szacunku do mądrości ludowych przekazywanych w legendach
  • ukazywanie możliwości czerpania radości ze wspólnego działania i efektów wspólnej pracy

Obszar społeczny

  • kształtowanie uczuć patriotycznych
  • wdrażanie do poszanowania symboli narodowych

Obszar poznawczy

  • zaznajamianie z miejscami (Kraków, Warszawa, Toruń), postaciami, wydarzeniami historycznymi, mającymi ważne znaczenie dla naszego kraju
  • rozwijanie logicznego myślenia przez odróżnianie świata fikcji od rzeczywistości
  • zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „U”, „u”
  • poznanie obrazu graficznego liczby 6
  • doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 6 (w przód i wspak)
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi
    w zakresie 6
  • przeliczanie i porównywanie liczebności zbiorów
  • dodawanie i odejmowanie na konkretach (bez wprowadzenia pojęć dodawania i odejmowania)
  • rozbudzanie zainteresowania pisaniem poznanych liter i cyfr
  • doskonalenie słuchu fonematycznego

4. Krąg tematyczny: Podróże przez wieki

Cele ogólne

Obszar fizyczny

  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez aktywny udział w zabawach rytmicznych, muzycznych i naśladowczych
  • kształtowanie umiejętności utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas różnych aktywności

Obszar emocjonalny

  • budzenie uczucia miłości i przywiązania do własnej ojczyzny
  • budzenie szacunku do mądrości ludowych przekazywanych w legendach
  • rozwijanie postawy współdziałania jako podstawy budowania współpracy

Obszar społeczny

  • kształtowanie uczuć patriotycznych
  • wdrażanie do poszanowania symboli narodowych

Obszar poznawczy

  • kształtowanie poczucia czasu
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, poprawne stosowanie zwrotów
    i wyrażeń dotyczących czasu: wcześniej, najpierw, potem, później, następnie,
    po tym, przedtem
  • zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „K”, „k”
  • kształtowanie umiejętności pisania znaków literopodobnych i liter
  • poznanie obrazu graficznego liczby 7
  • doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 7 (w przód i wspak)
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 7
  • dodawanie i odejmowanie na konkretach
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według podanej cechy