SUPERSMYKI

ZAWSZE JESTEŚMY DO PAŃSTWA DYSPOZYCJI, dlatego proponujemy kontakt mailowy. Wszelkie pytania, prośby i sugestie można przesyłać na mail supersmykip88@gmail.com
SPECJALIŚCI (ogólnie):
PSYCHOLOG: czwartek 9:30 - 16:00, piątek 9:30 - 15:00
PEDAGOG SPECJALNY: poniedziałek 9:30 - 14.30, czwartek 9:30 - 15:30
LOGOPEDA: poniedziałek 8:00 – 13:00
1. PONIEDZIAŁEK – gimnastyka 10:20 - 10:50
2. WTOREK – rytmika 10:20 - 10:50
j. angielski 13:00 -13:30
3. ŚRODA – gimnastyka 10:20 – 10:50
4. CZWARTEK – Mali Wspaniali 10:30 – 11:00
j. angielski 13:00 -13:30
PAN TABLET
|
Miesiąc |
Poniedziałki |
|
LISTOPAD |
24 |
|
GRUDZIEŃ |
15 |
|
STYCZEŃ |
26 |
|
MARZEC |
02, 23 |
|
KWIECIEŃ |
27 |
|
MAJ |
18 |
|
CZERWIEC |
01 |
KONCERTY MUZYCZNE - ALINA ZWOŹNIAK
12.09.2025
10.10.2025
14.11.2025
12.12.2025
16.01.2026
20.02.2026
13.03.2026
17.04.2026
15.05.2026
12.06.2026
PRZEDSTAWIENIA TEATRU ARLEKIN :
03.10.2025 – O Księciu nieśmiałym i śmiałej Księżniczce
28.11.2025 – O Michałku Nieśmiałku i jego piesku Wigorku
18.12.2025 – Czarownica u dentysty
30.01.2026 – Żabi król
06.03.2026 – Rybak i Żuraw
23.04.2026 – O dobrym Serungalu
29.05.2026 – Legendy dolnośląskie: Dlaczego Odra wylewa?
****************************************
Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej, grudzień
Krąg tematyczny: Rodzinne historie
Cele ogólne
Obszar fizyczny
- wyrabianie umiejętności reagowania na umowne sygnały
- wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami
- doskonalenie sprawności manualnej przy wykonywaniu różnorodnych prac plastyczno-konstrukcyjnych
Obszar emocjonalny
- kształtowanie uczucia przywiązania oraz okazywania szacunku i wdzięczności bliskim
- budowanie wiedzy o tym, co sprawia, że ktoś jest nam bliski, i co robią bliscy, aby było nam z nimi dobrze
- rozwijanie umiejętności wyrażania uczuć i emocji w społecznie akceptowany sposób
Obszar społeczny
- nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami społecznymi w rodzinie (miłość, wdzięczność, troska, opieka, bezpieczeństwo, odpowiedzialność za innych, poświęcenie)
- wdrażanie do respektowania norm społecznych wynikających z przynależności do rodziny (normy wynikające z praw i obowiązków dziecka)
Obszar poznawczy
- wdrażanie do formułowania wypowiedzi w formie zdań, wzbogacanie słownictwa
- zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „D”, „d”
- wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
- zapoznanie z różnymi rodzajami budynków, nazywanie pomieszczeń w domu i określanie ich funkcji
- kształtowanie umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie, poznanych liter
- poznanie obrazu graficznego liczby 8
- doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 8
- doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania liczby elementów (o tyle więcej, o tyle mniej)
- dodawanie i odejmowanie na konkretach (bez wprowadzenia pojęć dodawania i odejmowania)
Krąg tematyczny: Sztuka życzliwości
Cele ogólne
Obszar fizyczny
- kształtowanie zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw ruchowych
- rozwijanie sprawności ruchowej (motoryka duża, motoryka mała)
- rozwijanie sprawności manualnej (grafomotoryka)
Obszar emocjonalny
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji i uczuć własnych i innych ludzi
- kształtowanie umiejętności wyrażania emocji i uczuć w społecznie akceptowany sposób
- uwrażliwienie na potrzeby innych (aby dobro otrzymać, trzeba dobro dać)
Obszar społeczny
- kształtowanie zdolności dzielenia się oraz sprawiania radości innym poprzez oferowanie prostej pomocy, miłe słowo i gest, przygotowane samodzielnie niespodzianki
- uczenie nawiązywania serdecznego kontaktu z innymi osobami
- doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych w nowych sytuacjach
Obszar poznawczy
- tworzenie sytuacji doskonalących pamięć, zdolność kojarzenia, umiejętność skupienia uwagi na rzeczach i osobach
- wspieranie działań twórczych w różnych dziedzinach aktywności
- kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności interpretacji muzyki ruchem
- kształtowanie umiejętności formułowania swobodnych wypowiedzi i prowadzenia rozmowy na tematy bliskie dzieciom
- poznanie drukowanej i pisanej litery „y”
- wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
- wdrażanie do czytania globalnego
Krąg tematyczny: Boże Narodzenie
Cele ogólne
Obszar fizyczny
- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez udział w zabawach ruchowych, muzycznych, naśladowczych
- kształtowanie umiejętności utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas podejmowania prób pisania i kreślenia znaków literopodobnych
Obszar emocjonalny
- rozwijanie postawy współdziałania, jako podstawy budowania współpracy
- wzmacnianie więzi emocjonalnej w grupie przedszkolnej
- rozwijanie współczucia i empatii – uwrażliwienie na potrzeby ludzi i zwierząt
- poznanie wartości moralnych: dobroci, miłości, skromności, pomagania innym oraz sposoby z radzeniem sobie z uczuciami: wstydu, zażenowania
- kształtowanie umiejętności zadośćuczynienia za wyrządzone krzywdy i urazy
Obszar społeczny
- kształtowanie postaw prospołecznych (pomaganie słabszym i potrzebującym – ludziom i zwierzętom)
- rozwijanie umiejętności pracy w parze i w grupie
Obszar poznawczy
- doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała oraz na kartce
- utrwalenie poznanych liter, czytanie sylab i wyrazów
- kształtowanie umiejętności pisania po śladzie znaków literopodobnych, poznanych liter
- doskonalenie syntezy i analizy słuchowo-wzrokowej, niezbędnej do nauki czytania
- doskonalenie przeliczania i porównywania liczby elementów (o tyle więcej/mniej, tyle samo)
- dodawanie i odejmowanie na konkretach (bez wprowadzenia pojęć dodawania i odejmowania)
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
- doskonalenie umiejętności śpiewania poznanych piosenek oraz recytowania poznanych wierszy
Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej, styczeń
Krąg tematyczny: Czas na Nowy Rok
Cele ogólne
Obszar fizyczny
- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez udział w zabawach rytmicznych, muzycznych i naśladowczych
- kształtowanie umiejętności utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas różnych aktywności
- wdrażanie do reagowania odpowiednim ruchem na polecenie nauczyciela
Obszar emocjonalny
- wyrabianie umiejętności współdziałania: podporządkowania się określonym zasadom i czynnościom do wykonania
- kształtowanie postawy poszanowania opinii innych osób, niezależnie od własnych przekonań
Obszar społeczny
- ćwiczenie umiejętności właściwego planowania czasu
- kształtowanie postawy uważnego słuchania innych, unikanie ich oceniania
Obszar poznawczy
- wdrażanie do poprawnego posługiwania się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu („wczoraj”, „dzisiaj”, „jutro”, „rano”, „wieczorem”, w tym nazwami pór roku, nazwami dni tygodnia i miesięcy)
- wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
- poznanie drukowanej i pisanej litery „B”, „b”
- kształtowanie umiejętności pisania znaków literopodobnych i poznanych liter
- doskonalenie syntezy i analizy słuchowo-wzrokowej, niezbędnej do nauki czytania
- poznanie obrazu graficznego liczby 9
- doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami w zakresie 9
- wdrażanie do zdobywania wiadomości o otaczającej rzeczywistości przyrodniczej (pogoda, zjawiska charakterystyczne dla pór roku)
Krąg tematyczny: Zimowa olimpiada
Obszar fizyczny
- uświadamianie wpływu aktywności fizycznej, hartowania i prawidłowego odżywiania na zdrowie
- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy
Obszar emocjonalny
- kształtowanie odporności emocjonalnej, radzenia sobie z przegraną oraz okazywania radości z wygranej innych
- kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej
Obszar społeczny
- rozwijanie postawy współdziałania
- kształtowanie umiejętności pracy i zabawy w grupie
Obszar poznawczy
- zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „C”, „c”
- rozwijanie umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie, poznanych liter
- wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
- budowanie czynnego i biernego słownika dziecka (nazwy zimowych dyscyplin sportowych, nazwy odzieży sportowej)
- poznanie obrazu graficznego cyfry 0
- doskonalenie umiejętności przeliczania (w przód i wspak), posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 9
- porównywanie liczebności zbiorów (o tyle więcej, o tyle mniej, tyle samo)
- dodawanie i odejmowanie na konkretach
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według podanej cechy
- utrwalenie znajomości piramidy zdrowego żywienia, wyrabianie nawyków prozdrowotnych
Krąg tematyczny: Świętujemy z babcią i z dziadkiem
Cele ogólne
Obszar fizyczny
- wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami (wycinanie po liniach prostych, łamanych, falistych, kolistych)
- doskonalenie sprawności manualnej przy wykonywaniu różnorodnych prac plastyczno-technicznych i konstrukcyjnych
- doskonalenie sprawności ruchowej poprzez aktywny udział w ćwiczeniach gimnastycznych, grach i zabawach ruchowych
Obszar emocjonalny
- kształtowanie uczucia przywiązania, szacunku i wdzięczności wobec dziadków
- uczenie się czerpania radości ze sprawiania innym niespodzianek z okazji ich święta
- wzmacnianie więzi rodzinnych poprzez wspólne przeżywanie przyjemności i radości, nabywanie wiary we własne możliwości i siły
Obszar społeczny
- kształtowanie świadomości własnej roli społecznej w rodzinie (prawa – obowiązki) oraz ról innych członków rodziny
- wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole (podporządkowanie się określonym zasadom, podział ról i przydzielenie określonych zadań, czynności do wykonania)
- wyzwalanie inicjatywy w działaniu i współtworzeniu imprezy dla dziadków
Obszar poznawczy
- rozwijanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej – zdania, wyrazów, sylab i głosek
- poznanie drukowanej i pisanej litery „N”, „n”
- rozwijanie umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie, poznanych liter
- wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
- rozwijanie umiejętności czytania globalnego („babcia”, „dziadek”, „życzenia”)
- kształtowanie umiejętności przyporządkowania każdej głosce odpowiadającej jej litery, w miarę poznawania kolejnych liter
- wdrażanie do sprawnego posługiwania się pojęciami odnoszącymi się do orientacji przestrzennej, kierunkowej i cech wielkościowych
- doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 9
- doskonalenie przeliczania i porównywania liczby elementów (o tyle więcej, o tyle mniej)
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach
- rozwijanie umiejętności wokalnych, recytatorskich i tanecznych
Krąg tematyczny: Eksperymenty z wodą i śniegiem
Cele ogólne
Obszar fizyczny
- wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się przyborami i narzędziami
- doskonalenie umiejętności utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas różnych aktywności
- wyrabianie umiejętności reagowania na umowne sygnały
Obszar emocjonalny
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
- rozbudzanie zainteresowania otaczającym światem
- rozwijanie ciekawości poznawczej poprzez eksperymentowanie
Obszar społeczny
- wdrażanie do zachowania porządku na stanowisku pracy
- wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole (podział ról i przydzielenie zadań)
- wdrażanie do samodzielnego przygotowania przyborów i materiałów do zajęć
Obszar poznawczy
- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej w obrębie zdań, wyrazów, sylab i głosek
- poznanie drukowanej i pisanej litery „P”, „p”
- rozwijanie umiejętności pisania znaków literopodobnych i liter
- wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
- kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk fizycznych
- zapoznanie z pojęciami: „pieniądz, „moneta”, „banknot”, „waluta”
- poznanie polskich monet i banknotów
- utrwalenie cyfr 0–9
- wdrażanie do uczestnictwa w zabawach dydaktycznych z kupowaniem i sprzedawaniem
- poznawanie właściwości niektórych substancji
- uwrażliwianie na różne elementy muzyki: dynamikę, tempo, rytm
- kształtowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem krótkich tekstów z poznanych liter
- stosowanie nowatorskich technik plastycznych