KRASNALE
W roku szkolnym 2024/2025 korzystamy z Programu wychowania przedszkolnego autorstwa Doroty Kossakowskiej – Wydawnictwo PODRĘCZNIKARNIA
oraz z Pakietu edukacyjnego – kart pracy- „TUSia i TUSik w przedszkolu”.
6-latek. Pakiet składa się z 6-ciu części, zawiera:
- elementy Treningu Umiejętności Społecznych – wplecione w zajęcia,
- ćwiczenia interaktywne i zabawy z elementami TUS (Treningu Umiejętności Społecznych),
- korelacje kart pracy,
- naukę współpracy i zdrowych relacji,
- budowanie poczucia własnej wartości,
- przyjaznych bohaterów.
https://podrecznikarnia.pl/component/html5flippingbook/publication/program-wychowania-przedszkolnego/128.html
........................................................................................................
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na LISTOPAD
- KOCHAM MOJĄ OJCZYZNĘ
- JAK PRZEKAZUJEMY INFORMACJE?
- DOMOWE ZWIERZĘTA
- MISIE I NIEDŹWIEDZIE
CELE OGÓLNE:
I. KOCHAM MOJĄ OJCZYZNĘ
- Kształtowanie poczucia szacunku do symboli narodowych; poznanie mapy Polski; pogłębianie wiadomości na temat własnego kraju; granice naszego państwa, główne miasta i rzeki (Warszawa, Kraków, Wrocław; Wisła, Odra…); wzbogacanie wiedzy na temat polskich miast;
- Bogacenie słownika; wyjaśnienie znaczenia słowa – patriota; rozwijanie poczucia przynależności narodowej;
- Wdrażanie do przyjmowania właściwej postawy podczas słuchania i śpiewania hymnu;
- Zapoznanie z obrazem graficznym litery d, D; rozwijanie słuchu fonematycznego;
- Doskonalenie umiejętności przeliczania elementów; ćwiczenie pamięci i koncentracji.
- JAK PRZEKAZUJEMY INFORMACJE?
- Zapoznanie z obrazem graficznym litery y, Y; rozwijanie słuchu fonematycznego; doskonalenie umiejętności wyróżniania głosek w nagłosie i wygłosie; wdrażanie do aktywnego udziału w zajęciach;
- Poznanie specyfiki pracy na poczcie; wzbogacenie słownictwa dzieci o wyrazy związane
z pocztą; utrwalenie znajomości adresu zamieszkania; zapoznanie dzieci z drogą listu; - Rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci; rozwijanie inwencji twórczej;
- Ćwiczenie szybkiej reakcji na bodźce słuchowe;
- Doskonalenie umiejętności tworzenia zbiorów; zapoznanie z liczbą 5 w aspekcie kardynalnym i porządkowym; rozwijanie myślenia; zapoznanie z wyglądem cyfry 5;
- DOMOWE ZWIERZĘTA
- Zapoznanie z obrazem graficznym litery k K rozwijanie słuchu fonematycznego;
- Rozwijanie zainteresowań plastycznych; doskonalenie sprawności manualnej; wdrażanie do utrzymania porządku w miejscu pracy;
- Wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt domowych; uświadomienie dzieciom potrzeby opiekowania się zwierzętami; wzbogacanie słownictwa dzieci;
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- „mniej, więcej, tyle samo” – zapoznanie dzieci ze znakami <,>,=
- MISIE I NIEDŹWIEDZIE
- Zapoznanie z obrazem graficznym litery l, L; rozwijanie słuchu fonematycznego;
- Doskonalenie umiejętności segregowania; wyrabianie orientacji w przestrzeni; kojarzenie określonych form ruchu z ustalonymi sygnałami;
- Zapoznanie z liczbą 6 w aspekcie kardynalnym i porządkowym; rozwijanie myślenia; zapoznanie z wyglądem cyfry 6; utrwalenie pojęć związanych z określaniem kierunków
w przestrzeni; - Wzbogacenie wiedzy dzieci na temat historii powstania pluszowego misia; wdrażanie do cierpliwego czekania na swoją kolej podczas udzielania odpowiedzi na zadane przez nauczyciela pytanie; wdrażanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami;
- Rozwijanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów;