PRZEDSZKOLE NR 88 WE WROCŁAWIU

KRASNALE

KRASNALE - PRZEDSZKOLE NR 88 WE WROCŁAWIU
 
 
 

   W roku szkolnym 2024/2025 korzystamy z Programu wychowania przedszkolnego autorstwa Doroty Kossakowskiej – Wydawnictwo PODRĘCZNIKARNIA
oraz z Pakietu edukacyjnego – kart pracy- „TUSia i TUSik w przedszkolu”.
6-latek. Pakiet składa się z 6-ciu części,  zawiera: 
- elementy Treningu Umiejętności Społecznych – wplecione w zajęcia,

- ćwiczenia interaktywne i zabawy z elementami TUS (Treningu Umiejętności Społecznych),

- korelacje kart pracy,

- naukę współpracy i zdrowych relacji,

- budowanie poczucia własnej wartości,

- przyjaznych bohaterów.

 https://podrecznikarnia.pl/component/html5flippingbook/publication/program-wychowania-przedszkolnego/128.html

........................................................................................................

 

 Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na LISTOPAD                           

  1. KOCHAM MOJĄ OJCZYZNĘ
  2. JAK PRZEKAZUJEMY INFORMACJE?
  3. DOMOWE ZWIERZĘTA
  4. MISIE I NIEDŹWIEDZIE

    CELE OGÓLNE:

    I. KOCHAM MOJĄ OJCZYZNĘ
  • Kształtowanie poczucia szacunku do symboli narodowych; poznanie mapy Polski; pogłębianie wiadomości na temat własnego kraju; granice naszego państwa, główne miasta i rzeki (Warszawa, Kraków, Wrocław; Wisła, Odra…); wzbogacanie wiedzy na temat polskich miast;
  • Bogacenie słownika; wyjaśnienie znaczenia słowa – patriota; rozwijanie poczucia przynależności narodowej;
  • Wdrażanie do przyjmowania właściwej postawy podczas słuchania i  śpiewania hymnu;
  • Zapoznanie z obrazem graficznym litery d, D; rozwijanie słuchu fonematycznego;
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania elementów; ćwiczenie pamięci i koncentracji.
  1. JAK PRZEKAZUJEMY INFORMACJE?
  • Zapoznanie z obrazem graficznym litery y, Y; rozwijanie słuchu fonematycznego; doskonalenie umiejętności wyróżniania głosek w nagłosie i wygłosie; wdrażanie do aktywnego udziału w zajęciach;
  • Poznanie specyfiki pracy na poczcie; wzbogacenie słownictwa dzieci o wyrazy związane
    z pocztą;  utrwalenie znajomości adresu zamieszkania; zapoznanie dzieci z drogą listu;
  • Rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci; rozwijanie inwencji twórczej;
  • Ćwiczenie szybkiej reakcji na bodźce słuchowe;
  • Doskonalenie umiejętności tworzenia zbiorów; zapoznanie z liczbą 5 w aspekcie kardynalnym i porządkowym; rozwijanie myślenia; zapoznanie z wyglądem cyfry 5;
  1. DOMOWE ZWIERZĘTA
  • Zapoznanie z obrazem graficznym litery k K rozwijanie słuchu fonematycznego;
  • Rozwijanie zainteresowań plastycznych; doskonalenie sprawności manualnej; wdrażanie do utrzymania porządku w miejscu pracy;
  • Wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt domowych; uświadomienie dzieciom potrzeby opiekowania się zwierzętami; wzbogacanie słownictwa dzieci;
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • „mniej, więcej, tyle samo” – zapoznanie dzieci ze znakami <,>,=
  1. MISIE I NIEDŹWIEDZIE
  • Zapoznanie z obrazem graficznym litery l, L; rozwijanie słuchu fonematycznego;
  • Doskonalenie umiejętności  segregowania; wyrabianie orientacji w przestrzeni; kojarzenie określonych form ruchu z ustalonymi sygnałami;
  • Zapoznanie z liczbą 6 w aspekcie kardynalnym i porządkowym; rozwijanie myślenia; zapoznanie z wyglądem cyfry 6; utrwalenie pojęć związanych z określaniem kierunków
    w przestrzeni;
  • Wzbogacenie wiedzy dzieci na temat historii powstania pluszowego misia; wdrażanie do cierpliwego czekania na swoją kolej podczas udzielania odpowiedzi na zadane przez nauczyciela pytanie; wdrażanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami;
  • Rozwijanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów;