PRZEDSZKOLE NR 88 WE WROCŁAWIU

SUPERSMYKI


DRODZY RODZICE

ZAWSZE JESTEŚMY DO PAŃSTWA DYSPOZYCJI, dlatego proponujemy kontakt mailowy. Wszelkie pytania, prośby i sugestie można przesyłać na mail supersmykip88@gmail.com
Nasz zespół: 
nauczycielki - mgr Agnieszka Pietruszewska, mgr Anna Supińska
nauczyciel współorganizujący - mgr Katarzyna Flomyn
pomoc nauczyciela - p. Małgosia
woźna - p. Magda

SPECJALIŚCI (ogólnie):

PSYCHOLOG: czwartek 9:30 – 16:00; piątek 8:00 – 14:30

PEDAGOG SPECJALNY: poniedziałek, wtorek 13:30 – 16:30; czwartek 9:00 – 12:00

LOGOPEDA: poniedziałek 8:00 – 13:00

 

                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                 

 
Rozkład niektórych zajęć:
1. PONIEDZIAŁEK – język angielski 12:00 – 12:30

2. WTOREK – rytmika 9:55 – 10:25

3. ŚRODA – gimnastyka 9:00 – 9:30
                  - język angielski 12:00 – 12:30

4. CZWARTEK – Mali Wspaniali 10:00 – 10:30

PAN TABLET  

Miesiąc

    Piątki
12:15 – 13:00

Grudzień

20

Styczeń

31

Luty

28

Marzec

14

Kwiecień

04

Maj

23

Czerwiec

06

 

KONCERTY MUZYCZNE NFM – poniedziałek  10:00 – 10:30 – raz w miesiącu:
02.12.2024
13.01.2025
17.02.2025
10.03.2025
31.03.2025
05.05.2025
02.06.2025

PRZEDSTAWIENIA TEATRU ARLEKIN :
16.12.2024 – Świąteczne marzenia
22.01.2025 – Baśń o dwunastu miesiącach
19.03.2025 – Niewychowany Czerwony Kapturek
24.04.2025 – Brzechwa dzieciom
18.06.2025 – Ahoj! Przygodo!

****************************************

Miesięczny plan pracy – KWIECIEŃ

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)

Tydzień I Książka, moja przyjaciółka

  • doskonalenie umiejętności odczytywania i podawania nazw emocji, stwarzanie warunków ułatwiających doświadczanie różnych emocji, rozbudzanie ciekawości czytelniczej
  • zapoznanie z zawodami związanymi z powstawaniem książki, doskonalenie umiejętności wyrażania się pełnymi zdaniami, rozwijanie świadomości zawodowej i konieczności współpracy wielu osób w procesie powstawania książki
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na podaną cechę oraz kierunki w przestrzeni, kształtowanie umiejętności dostrzegania cech wspólnych przedmiotów, utrwalanie znajomości zasad obowiązujących czytelnika
  • zdobywanie nowych doświadczeń podczas eksperymentowania z papierem, poszerzanie wiedzy dotyczącej etapów powstawania papieru, nabywanie szacunku do świata przyrody
  • kształtowanie umiejętności reagowania na sygnał w muzyce, doskonalenie orientacji w przestrzeni i wyrabianie prawidłowej postawy, rozwijanie koordynacji ruchowej, pobudzanie wyobraźni przestrzennej i kreatywności, rozwijanie umiejętności prezentacji i radzenia sobie ze stresem podczas wystąpień publicznych

Tydzień II Jem zdrowo

  • poznanie ciekawostek na temat fig, badanie sensoryczne owocu, doskonalenie umiejętności kodowania i dekodowania, rozwijanie sprawności ruchowej, rozwijanie umiejętności dokonywania wyborów
  • wyjaśnienie różnicy między kawiarnią a restauracją, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, rozwijanie umiejętności analizy głoskowej, rozwijanie kreatywności, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
  • poznanie ciekawostek na temat czekolady, rozwijanie umiejętności dodawania, odejmowania, przeliczania, rozwijanie umiejętności manualnych, doskonalenie sprawności ruchowej, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych
  • zapoznanie z piramidą zdrowego żywienia i talerzem zdrowego żywienia, doskonalenie umiejętności klasyfikowania produktów spożywczych, rozwijanie zmysłu smaku oraz dotyku, kształtowanie nawyków żywieniowych, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
  • poznanie etapów przygotowywania babeczek, rozwijanie percepcji słuchowej, poczucia rytmu, doskonalenie umiejętności manualnych, rozwijanie umiejętności samodzielnego przygotowania babeczek, kształtowanie umiejętności współpracy, rozwijanie poczucia dumy z efektów własnej pracy

Tydzień III Odpowiedzialni za planetę

  • zapoznanie z pojęciem „troska o planetę”, kształtowanie poczucia jedności ze środowiskiem, rozwijanie wrażliwości na otaczający świat
  • zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „ł, Ł”, doskonalenie umiejętności dokonywania analizy sylabowej i głoskowej wyrazów, poszerzanie doświadczeń językowych, utrwalanie prawidłowych nawyków ekologicznych
  • zapoznanie z pojęciami „segregowanie odpadów” i „recykling”, kształtowanie umiejętności klasyfikowania odpadów, uświadamianie konieczności segregowania odpadów i wagi recyklingu dla planety
  • zapoznanie ze znaczeniem wody i energii elektrycznej w życiu człowieka i planety, doskonalenie praktycznych umiejętności oszczędzania wody i energii, rozwijanie umiejętności dostrzegania wartości otoczenia przyrodniczego
  • wdrażanie do podejmowania działań związanych z powtórnym wykorzystaniem odpadów, rozwijanie twórczej postawy podczas zajęć plastycznych, kształtowanie poczucia odpowiedzialności za środowisko

Tydzień IV Z kurnika do koszyka

  • zapoznanie z pojęciem „symbol życia”, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania, kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków, rozwijanie postawy badacza, kształtowanie ciekawości otaczającym światem
  • utrwalenie znajomości tradycji i zwyczajów związanych z Wielkanocą, doskonalenie umiejętności analizy głoskowej oraz umiejętności czytania, rozwijanie pamięci
  • utrwalenie wiadomości na temat życia i pracy na wsi, doskonalenie umiejętności kodowania, rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni, kształtowanie umiejętności współpracy, rozwijanie umiejętności radzenia sobie z porażką
  • utrwalenie znajomości nazw zwierząt z wiejskiego podwórka (samców, samic i potomstwa), poszerzanie wiadomości o mleku, rozwijanie sprawności ruchowej, rozwijanie postawy badacza, kształtowanie odpowiedzialności za zwierzęta, rozwijanie umiejętności współpracy
  • poznanie ciekawostek na temat ptaków z wiejskiej zagrody, rozwijanie ekspresji tanecznej, rozwijanie pamięci ruchowej, doskonalenie umiejętności manualnych, doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie przeliczania, rozwijanie cierpliwości i dokładności podczas pracy