SUPERSMYKI
ZAWSZE JESTEŚMY DO PAŃSTWA DYSPOZYCJI, dlatego proponujemy kontakt mailowy. Wszelkie pytania, prośby i sugestie można przesyłać na mail supersmykip88@gmail.com
SPECJALIŚCI (ogólnie):
PSYCHOLOG: czwartek 9:30 - 16:00, piątek 9:30 - 15:00
PEDAGOG SPECJALNY: poniedziałek 9:30 - 14.30, czwartek 9:30 - 15:30
LOGOPEDA: poniedziałek 8:00 – 13:00
1. PONIEDZIAŁEK – gimnastyka 10:20 - 10:50
2. WTOREK – rytmika 10:20 - 10:50
j. angielski 13:00 -13:30
3. ŚRODA – gimnastyka 10:20 – 10:50
4. CZWARTEK – Mali Wspaniali 10:30 – 11:00
j. angielski 13:00 -13:30
PAN TABLET
Miesiąc |
Piątki |
Grudzień |
20 |
Styczeń |
31 |
Luty |
28 |
Marzec |
14 |
Kwiecień |
04 |
Maj |
23 |
Czerwiec |
06 |
KONCERTY MUZYCZNE - ALINA ZWOŹNIAK
12.09.2025
10.10.2025
14.11.2025
12.12.2025
16.01.2026
20.02.2026
13.03.2026
17.04.2026
15.05.2026
12.06.2026
PRZEDSTAWIENIA TEATRU ARLEKIN :
03.10.2025 – O Księciu nieśmiałym i śmiałej Księżniczce
28.11.2025 – O Michałku Nieśmiałku i jego piesku Wigorku
18.12.2025 – Czarownica u dentysty
30.01.2026 – Żabi król
06.03.2026 – Rybak i Żuraw
23.04.2026 – O dobrym Serungalu
29.05.2026 – Legendy dolnośląskie: Dlaczego Odra wylewa?
****************************************
Miesięczny plan pracy – WRZESIEŃ
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)
- Krąg tematyczny: Uśmiechnięte przedszkolaki
Obszar fizyczny
- rozwijanie aktywności dziecka w różnych formach i obszarach
- doskonalenie nawyków higieniczno-kulturalnych i sprawności samoobsługowych
- rozwijanie sprawności motoryki małej
- wdrażanie do używania chwytu pisarskiego
Obszar emocjonalny
- rozwijanie umiejętności sprawnego komunikowania się z otoczeniem, w tym przekazywania własnych odczuć, przeżyć i myśli
- kształtowanie umiejętności wyrażania własnych uczuć i emocji
Obszar społeczny
- przypomnienie zasad regulujących właściwe zachowania podczas pobytu w przedszkolu
- współtworzenie zasad i norm postępowania warunkujących zgodne współżycie w grupie – wypracowanie kontraktu grupy
- rozwijanie umiejętności zgodnego współżycia i współdziałania z rówieśnikami
- wdrażanie do polubownego rozwiązywania sporów
Obszar poznawczy
- wdrażanie do wypowiadania się na określony temat pełnym zdaniem
- rozwijanie umiejętności słuchania, zadawania pytań i odpowiadania na pytania
- kształtowanie matematycznego myślenia w zakresie orientacji w przestrzeni, stosowania pojęć odnoszących się do położenia przedmiotów w przestrzeni
- Krąg tematyczny: Bezpieczeństwo – ważna sprawa
Obszar fizyczny
- aktywny udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
- wdrażanie do aktywnego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
- rozwijanie małej motoryki – kształtowanie gotowości do pisania (chwyt, manipulacje)
- wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami – cięcie po linii prostej i po okręgu
Obszar emocjonalny
- wdrażanie do proszenia o pomoc w sytuacjach trudnych
- wdrażanie do radzenia sobie w nowych sytuacjach
- kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych
Obszar społeczny
- kształtowanie umiejętności zachowania ostrożności w ruchu drogowym
- wdrażanie do rozpoznawania sytuacji zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu
- wyrabianie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach (zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu)
- kształtowanie umiejętności komunikowania się z dziećmi i dorosłymi, wyrażania swoich oczekiwań społecznych wobec innych osób, grupy
Obszar poznawczy
- rozwijanie zasobu słownictwa biernego oraz czynnego związanego z szeroko pojętym bezpieczeństwem
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych w tym wskazywanie kształtów w najbliższym otoczeniu (koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt)
- wdrażanie umiejętności odwzorowywania i odtwarzania układów graficznych
- kształcenie wrażliwości muzycznej (rytm, tempo, reagowanie na sygnał dźwiękowy)
- wdrażanie do bezpiecznego poruszania się po drogach i ulicach
- Krąg tematyczny: Zabawy przedszkolaków
Obszar fizyczny
- rozwijanie sprawności ruchowej (duża motoryka)
- wyrabianie gotowości do pisania przez kreślenie po śladzie wzorów graficznych
- wdrażanie do sygnalizowania potrzeby odpoczynku lub potrzeby ruchu
Obszar emocjonalny
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
- wdrażanie do wyrażania emocji i uczuć w społecznie akceptowany sposób
- rozbudzanie samodzielności, obowiązkowości w kontekście podjętych czynności i wykonywanych zadań (prawa i obowiązki przedszkolaka)
Obszar społeczny
- wdrażanie do respektowania norm postępowania zapisanych w kontrakcie grupowym
- kształtowanie umiejętności współdziałania i pracy w zespole
Obszar poznawczy
- wyróżnianie wśród czworokątów kwadratów
- rozwijanie umiejętności dostrzegania powtarzających się rytmów i ich kontynuowanie
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek (wielkość, kolor, kształt), tworzenie zbiorów o takiej samej liczbie elementów, ustawianie elementów rosnąco i malejąco (od najmniejszego do największego)
- rozwijanie mowy i myślenia poprzez układanie i omawianie treści historyjek obrazkowych, posługiwanie się zwrotami „wczoraj”, „dzisiaj”, „jutro”
- doskonalenie koncentracji uwagi oraz percepcji wzrokowej
- doskonalenie słuchu fonematycznego - analizy i syntezy wyrazów
- Krąg tematyczny: Lubię to!
Obszar fizyczny
- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez udział w zabawach rytmicznych, muzycznych, naśladowczych
- kształtowanie umiejętności utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas podejmowania pierwszych prób pisania
Obszar emocjonalny
- wzmacnianie poczucia własnej wartości
- wdrażanie do komunikowania innym swoich potrzeb i odczuć
- kształtowanie umiejętności czerpania radości ze wspólnego działania
Obszar społeczny
- budowanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
- kształtowanie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych
- wdrażanie do respektowania norm społecznych zawartych w kontrakcie grupowym
Obszar poznawczy
- rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
- kształtowanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na nie
- doskonalenie analizy słuchowej na poziomie sylaby i głoski
- zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „O”, „o”
- poznanie obrazu graficznego liczby „1”
- wyróżnianie wśród czworokątów prostokątów