PRZEDSZKOLE NR 88 WE WROCŁAWIU

SUPERSMYKI


DRODZY RODZICE

ZAWSZE JESTEŚMY DO PAŃSTWA DYSPOZYCJI, dlatego proponujemy kontakt mailowy. Wszelkie pytania, prośby i sugestie można przesyłać na mail supersmykip88@gmail.com
Nasz zespół: 
nauczycielki - mgr Agnieszka Pietruszewska, mgr Ewa Woźniak
nauczyciel współorganizujący - mgr Katarzyna Flomyn
pomoc nauczyciela - p. Małgosia
woźna - p. Magda

SPECJALIŚCI (ogólnie):

PSYCHOLOG: czwartek 9:30 - 16:00, piątek  9:30 - 15:00

PEDAGOG SPECJALNY: poniedziałek  9:30  - 14.30, czwartek  9:30 - 15:30

LOGOPEDA: poniedziałek 8:00 – 13:00

 

                                        

 

Wygenerowany obraz                                              

 

 
Rozkład niektórych zajęć:
1. PONIEDZIAŁEK – gimnastyka 10:20 - 10:50

2. WTOREK – rytmika 10:20 - 10:50

                       j. angielski 13:00 -13:30

3. ŚRODA – gimnastyka 10:20 – 10:50            

4. CZWARTEK – Mali Wspaniali 10:30 – 11:00

                            j. angielski 13:00 -13:30

PAN TABLET  

Miesiąc

    Piątki
12:15 – 13:00

Grudzień

20

Styczeń

31

Luty

28

Marzec

14

Kwiecień

04

Maj

23

Czerwiec

06

 

KONCERTY MUZYCZNE - ALINA ZWOŹNIAK

12.09.2025

10.10.2025

14.11.2025

12.12.2025

16.01.2026

20.02.2026

13.03.2026

17.04.2026

15.05.2026

12.06.2026

PRZEDSTAWIENIA TEATRU ARLEKIN :

03.10.2025 – O Księciu nieśmiałym i śmiałej Księżniczce

28.11.2025 – O Michałku Nieśmiałku i jego piesku Wigorku

18.12.2025 – Czarownica u dentysty

30.01.2026 – Żabi król

06.03.2026 – Rybak i Żuraw

23.04.2026 – O dobrym Serungalu

29.05.2026 – Legendy dolnośląskie: Dlaczego Odra wylewa?

 

****************************************

 

 

Miesięczny plan pracy – WRZESIEŃ

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)

 

  1. Krąg tematyczny: Uśmiechnięte przedszkolaki

Obszar fizyczny

  • rozwijanie aktywności dziecka w różnych formach i obszarach
  • doskonalenie nawyków higieniczno-kulturalnych i sprawności samoobsługowych
  • rozwijanie sprawności motoryki małej
  • wdrażanie do używania chwytu pisarskiego

Obszar emocjonalny

  • rozwijanie umiejętności sprawnego komunikowania się z otoczeniem, w tym przekazywania własnych odczuć, przeżyć i myśli
  • kształtowanie umiejętności wyrażania własnych uczuć i emocji

Obszar społeczny

  • przypomnienie zasad regulujących właściwe zachowania podczas pobytu w przedszkolu
  • współtworzenie zasad i norm postępowania warunkujących zgodne współżycie w grupie – wypracowanie kontraktu grupy
  • rozwijanie umiejętności zgodnego współżycia i współdziałania z rówieśnikami
  • wdrażanie do polubownego rozwiązywania sporów

Obszar poznawczy

  • wdrażanie do wypowiadania się na określony temat pełnym zdaniem
  • rozwijanie umiejętności słuchania, zadawania pytań i odpowiadania na pytania
  • kształtowanie matematycznego myślenia w zakresie orientacji w przestrzeni, stosowania pojęć odnoszących się do położenia przedmiotów w przestrzeni
  1. Krąg tematyczny: Bezpieczeństwo – ważna sprawa

Obszar fizyczny

  • aktywny udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
  • wdrażanie do aktywnego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
  • rozwijanie małej motoryki – kształtowanie gotowości do pisania (chwyt, manipulacje)
  • wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami – cięcie po linii prostej i po okręgu

Obszar emocjonalny

  • wdrażanie do proszenia o pomoc w sytuacjach trudnych
  • wdrażanie do radzenia sobie w nowych sytuacjach
  • kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych

Obszar społeczny

  • kształtowanie umiejętności zachowania ostrożności w ruchu drogowym
  • wdrażanie do rozpoznawania sytuacji zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu
  • wyrabianie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach (zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu)
  • kształtowanie umiejętności komunikowania się z dziećmi i dorosłymi, wyrażania swoich oczekiwań społecznych wobec innych osób, grupy

Obszar poznawczy

  • rozwijanie zasobu słownictwa biernego oraz czynnego związanego z szeroko pojętym bezpieczeństwem
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych w tym wskazywanie kształtów w najbliższym otoczeniu (koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt)
  • wdrażanie umiejętności odwzorowywania i odtwarzania układów graficznych
  • kształcenie wrażliwości muzycznej (rytm, tempo, reagowanie na sygnał dźwiękowy)
  • wdrażanie do bezpiecznego poruszania się po drogach i ulicach
  1. Krąg tematyczny: Zabawy przedszkolaków

Obszar fizyczny

  • rozwijanie sprawności ruchowej (duża motoryka)
  • wyrabianie gotowości do pisania przez kreślenie po śladzie wzorów graficznych
  • wdrażanie do sygnalizowania potrzeby odpoczynku lub potrzeby ruchu

Obszar emocjonalny

  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
  • wdrażanie do wyrażania emocji i uczuć w społecznie akceptowany sposób
  • rozbudzanie samodzielności, obowiązkowości w kontekście podjętych czynności i wykonywanych zadań (prawa i obowiązki przedszkolaka)

Obszar społeczny

  • wdrażanie do respektowania norm postępowania zapisanych w kontrakcie grupowym
  • kształtowanie umiejętności współdziałania i pracy w zespole

Obszar poznawczy

  • wyróżnianie wśród czworokątów kwadratów
  • rozwijanie umiejętności dostrzegania powtarzających się rytmów i ich kontynuowanie
  • kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek (wielkość, kolor, kształt), tworzenie zbiorów o takiej samej liczbie elementów, ustawianie elementów rosnąco i malejąco (od najmniejszego do największego)
  • rozwijanie mowy i myślenia poprzez układanie i omawianie treści historyjek obrazkowych, posługiwanie się zwrotami „wczoraj”, „dzisiaj”, „jutro”
  • doskonalenie koncentracji uwagi oraz percepcji wzrokowej
  • doskonalenie słuchu fonematycznego - analizy i syntezy wyrazów
  1. Krąg tematyczny: Lubię to!

Obszar fizyczny

  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez udział w zabawach rytmicznych, muzycznych, naśladowczych
  • kształtowanie umiejętności utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas podejmowania pierwszych prób pisania

Obszar emocjonalny

  • wzmacnianie poczucia własnej wartości
  • wdrażanie do komunikowania innym swoich potrzeb i odczuć
  • kształtowanie umiejętności czerpania radości ze wspólnego działania

Obszar społeczny

  • budowanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
  • kształtowanie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych
  • wdrażanie do respektowania norm społecznych zawartych w kontrakcie grupowym

Obszar poznawczy

  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
  • kształtowanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na nie
  • doskonalenie analizy słuchowej na poziomie sylaby i głoski
  • zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „O”, „o”
  • poznanie obrazu graficznego liczby „1”
  • wyróżnianie wśród czworokątów prostokątów