BAJKOLUDKI
MIESIĘCZNY PLAN PRACY – KWIECIEŃ
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)
Tydzień XXIX. W świecie książek
-
zapoznanie z zasadami prawidłowego korzystania z książek i z biblioteki, kształtowanie nawyku odkładania książek na półkę i szanowania ich
-
utrwalenie wiedzy na temat księgarni i biblioteki, kształtowanie umiejętności właściwego korzystania z biblioteki i zachowania w księgarni
-
doskonalenie rozumienia cech wielkościowych, rozwijanie umiejętności przeliczania, zapoznanie z procesem tworzenia książki, kształtowanie postawy gotowej do poznawania nowych zawodów, uświadomienie wartości pracy każdego człowieka w procesie tworzenia książki
-
poznanie nowej piosenki, rozwijanie słuchu, doskonalenie umiejętności autoprezentacji
-
utrwalenie wiedzy na temat książek, poznanie właściwości papieru, trening integracji sensorycznej, stymulowanie zmysłów, wdrażanie do pracy zespołowej
Tydzień XXX. Dbamy o naszą planetę
-
utrwalenie pojęcia globus, kształtowanie nawyku segregowania śmieci oraz oszczędzania wody i energii, budowanie poczucia odpowiedzialności za planetę w kontekście przyszłych pokoleń
-
zapoznanie z zasadami segregowania odpadów i kształtowanie tej umiejętności, rozwijanie zachowań proekologicznych
-
zapoznanie z odnawialnymi źródłami energii, doskonalenie umiejętności przeliczania i odwzorowywania, kształtowanie zachowań proekologicznych
-
zapoznanie ze sposobami oszczędzania wody, ćwiczenie chodzenia za prowadzącym, kształtowanie poczucia pulsu w muzyce, rozwijanie motoryki małej, kształtowanie nawyku oszczędzania wody
-
utrwalenie wiedzy dotyczącej dbania o Ziemię, rozwijanie wyobraźni i kreatywności dziecka, kształtowanie postawy: nie wyrzucaj – wykorzystaj
Tydzień XXXI. Na wiosennej łące
-
uwrażliwianie na otaczającą przyrodę, budowanie pozytywnej postawy wobec owadów zapylających, reagowanie na wskazówki N., uważne słuchanie, poprawne budowanie wypowiedzi, rozwijanie umiejętności rozpoznawania własnych emocji
-
zapoznanie z nazwami i wyglądem mieszkańców łąki, rozwijanie mowy, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania, rozwijanie motoryki małej poprzez działalność twórczą i ćwiczenia grafomotoryczne, doskonalenie umiejętności dzielenia na sylaby
-
kształtowanie umiejętności określania odległości: bliżej i dalej, wyjaśnienie znaczenia określeń: wysoko, nisko, głęboko, kształtowanie umiejętności określania położenia: nad, na, ponad, rozwijanie umiejętności współpracy
-
poznanie wybranej piosenki z repertuaru dziecięcego, reagowanie na zmianę tempa granej muzyki, kształtowanie słuchu i pamięci muzycznej, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do dokładnego wykonywania wszystkich ćwiczeń i zadań
-
rozwijanie zdolności manualnych, rozpoznawanie rzeczy dotykiem, rozpoznawanie kolorów, reagowanie na polecenia N.
Tydzień XXXII. Kto nam pomoże?
-
zapoznanie z zawodem strażaka i numerem alarmowym 112, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i odpowiadania na pytania, budowanie wiedzy o świecie, rozwijanie sprawności fizycznej
-
poznanie pracy policjanta, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania czytanego wiersza, rozwijanie umiejętności budowania wiedzy o świecie, doskonalenie budowania wypowiedzi, wdrażanie do respektowania powszechnie przyjętych praw
-
ćwiczenie umiejętności wzywania pomocy na wypadek pożaru, zapoznanie z podstawowym wyposażeniem strażaków, uczenie szacunku dla pracy strażaka, wdrażanie do uczestnictwa w zabawach ruchowych
-
nauka śpiewania piosenki, zaznajomienie z pracą lekarza i pielęgniarki, poszerzanie wiedzy o świecie, doskonalenie umiejętności reagowania na polecenia N., rozwijanie sprawności fizycznej
-
rozwijanie sprawności manualnej i umiejętności wezwania pomocy w razie wypadku, rozwijanie wrażliwości sensorycznej, budzenie wrażliwości na drugiego człowieka
Numer i temat tygodnia |
Numer i temat dnia |
Działania dzieci |
Przewidywane osiągnięcia dziecka (cele operacyjne) |
Pomoce |
Osiągnięcia dziecka |
Kompetencje kluczowe |
XXIX. W świecie książek |
1. Dbamy o książki |
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Rano w naszej grupie” – powitanka. |
|
uczę.pl |
I.6, II.3, III.2, III.8, III.9
|
kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się kompetencje obywatelskie |
2. „Jak książka” – zabawa orientacyjno-porządkowa. |
|
|
I.5, I.8, IV.21
|
|||
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 29. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem. |
|
|
I.1, I.3, I.5, I.8
|
|||
4. „W bibliotece” – opowiadanie M. Krzemińskiej. Wprowadzenie do tematu tygodnia. „Kurz” – ćwiczenie oddechowe. |
|
Studio marzeń
|
IV.2, IV.5, IV.16, IV.18 |
|||
5. „Dzielimy się” – zabawa dramowa. „Porządki na naszej półce” – zabawa dydaktyczna. „Kartki w książce” – zabawa ruchowa z elementem podskoku. |
|
|
I.5, I.8, III.1, III.4, III.9, IV.1, IV.2, IV.7 |
|||
6. „Książka o przedszkolu” – sensoryczna zabawa plastyczna. |
|
|
III.1, III.4, III.9, IV.1, IV.2, IV.7, IV.8, IV.11 |
|||
7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. |
|
|
I.2, I.5, III.2, III.5 |
|||
8. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 15. |
|
|
I.5, I.8, I.9 |
|||
9. „Naprawianie książek” – zabawa tematyczna. |
|
|
I.6, I.7, IV.1, IV.8 |
|||
10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy swobodne i konstrukcyjne w grupach. |
|
|
III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5 |
XXIX. W świecie książek |
2. W księgarni i bibliotece |
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Rano w naszej grupie” – powitanka. |
|
|
I.6, II.3, III.2, III.8, III.9 |
kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji kompetencje językowe |
2. „Mam na myśli” – zabawa językowa. |
|
|
III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5 |
|||
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 29. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem. |
|
|
I.1, I.3, I.5, I.8 |
|||
4. „Kicia Kocia w bibliotece” – słuchanie opowiadania A. Głowińskiej i rozmowa na temat jego treści. „Książki na półce” – zabawa orientacyjno-porządkowa. |
|
|
I.5, I.8, IV.1, IV.2, IV.3 |
|||
5. „Księgarnia” – zabawa tematyczna. „W bibliotece” – zabawa ruchowa. |
|
|
I.5, I.8, III.4, III.7, IV.1, IV.2, IV.3 |
|||
6. Praca z KP2.17 – odnajdywanie takich samych elementów na okładkach książek. |
|
KP2 |
IV.8, IV.9 |
|||
7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. |
|
|
I.2, I.5, III.2, III.5 |
|||
8. „Rymowanki” – zabawa językowa. |
|
|
III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.6 |
|||
9. „Pomiędzy regałami” – zabawa ruchowa. |
|
|
I.5, I.8 |
|||
10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy swobodne i konstrukcyjne w grupach. |
|
|
III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5 |
XXIX. W świecie książek |
3. Jak powstaje książka? |
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Rano w naszej grupie” – powitanka. |
|
|
I.6, II.3, III.2, III.8, III.9 |
kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii kompetencje w zakresie przedsiębiorczości
|
2. „Kto pisze dla nas książki?” – zabawa językowa. |
|
|
III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.6, IV.20 |
|||
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 29. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem. |
|
|
I.1, I.3, I.5, I.8 |
|||
4. „Książka” – zajęcia tematyczne. „Od pomysłu do czytelnika” – zabawa ruchowa. |
|
|
I.5, I.8, IV.1, IV.2, IV.7, IV.9, IV.12, IV.13, IV.15, IV.20 |
|||
5. „Przeciwieństwa” – zabawa matematyczna. „Rozwijamy papier, zwijamy papier” – zabawa ruchowa. |
|
|
I.5, I.8, IV.1, IV.2, IV.7, IV.12, IV.13, IV.15, IV.20 |
|||
6. Aktywna matematyka – praca z rewersem KP2.17. Praca z KP2.18 – ćwiczenie na cechy wielkościowe i przeliczanie. |
|
KP2 |
IV.9, IV.12, IV.15 |
|||
7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. |
|
|
I.2, I.5, III.2, III.5 |
|||
8. „Pomiędzy regałami” – zabawa ruchowa. |
|
|
I.5, I.8
|
|||
9. „Okładka mojej książki” – zabawa plastyczna. |
|
|
I.6, I.7, IV.1, IV.8, IV.11 |
|||
10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy swobodne i konstrukcyjne w grupach. |
|
|
III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5 |
XXIX. W świecie książek |
4. Ulubione książki |
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Rano w naszej grupie” – powitanka. |
|
|
I.6, II.3, III.2, III.8, III.9
|
kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej kompetencje w zakresie przedsiębiorczości
|
2. „Moja ulubiona książka” – zabawa dydaktyczna. |
|
|
III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5 |
|||
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 29. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem. |
|
|
I.1, I.3, I.5, I.8 |
|||
4. „Bajkowe kraje” – wprowadzenie piosenki. „Piosenka o bajkach” – zabawa słuchowa. |
|
CD2 |
I.5, I.8, IV.1, IV.7 |
|||
5. „Taniec misiów i lalek” – zabawa ruchowa do piosenki. „Do misia, do lalki” – zabawa ruchowa. |
|
|
I.5, I.8, IV.1, IV.7 |
|||
6. „Postać z bajki” – zabawa plastyczna. |
|
|
I.7, IV.1, IV.8, IV.11 |
|||
7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. |
|
|
I.2, I.5, III.2, III.5 |
|||
8. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 15. |
|
|
I.5, I.8, I.9 |
|||
9. „Muzyczna chusta” – zabawa chustą animacyjną. |
|
CD2 |
I.5, I.8, IV.1, IV.7 |
|||
10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy swobodne i konstrukcyjne w grupach. |
|
|
III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5 |
XXIX. W świecie książek |
5. Pomysł na książkę |
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Rano w naszej grupie” – powitanka. |
|
|
I.6, II.3, III.2, III.8, III.9 |
kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej
|
2. „Nasze książeczki” – zabawa sensoryczna. |
|
|
I.5, I.6. IV.7, IV.18 |
|||
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 29. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem. |
|
|
I.1, I.3, I.5, I.8
|
|||
4. „Piosenka o książeczce” – słuchanie wiersza L. Krzemienieckiej i rozmowa na temat jego treści. „Papierowe kule” – zabawa sensoryczna. „Molik” – zabawa bieżna. |
|
|
I.5, I.7, I.8, I.9, III.8, IV.1, IV.2, IV.3, IV.5, IV.13, IV.18 |
|||
5. „Mokry papier” – zabawa sensoryczna. „Nosimy książki” zabawa równoważna.
|
|
|
I.5, I.7, I.8, I.9, III.8, IV.1, IV.2, IV.3, IV.5, IV.13, IV.18 |
|||
6. Praca z WP29 – praca plastyczno-techniczna „Zakładka do książki – mysz”. |
|
WP
|
I.6, I.7, IV.1, IV.8, IV.11
|
|||
7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. |
|
|
I.2, I.5, III.2, III.5 |
|||
8. „Układamy zagadki” – zabawa językowa. |
|
|
III.8, III.9, IV.5
|
|||
9. „Co wiemy o książkach?” – quiz podsumowujący wiedzę dzieci. |
|
WM |
III.8, III.9, IV.5
|
|||
10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy swobodne i konstrukcyjne w grupach. |
|
Studio marzeń |
III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5 |
XXX. Dbamy o naszą planetę |
1. Ziemia – nasz dom |
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Tu od rana dookoła” – powitanka. |
|
uczę.pl |
I.6, II.3, III.2, III.8, III.9
|
kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się kompetencje obywatelskie |
2. „Nasza planeta Ziemia” – zabawa dydaktyczna.
|
|
|
III.6, III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.18 |
|||
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 30. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem. |
|
|
I.1, I.3, I.5, I.8
|
|||
4. „Dla dobra naszej planety” – opowiadanie M. Krzemińskiej. Wprowadzenie do tematu tygodnia. „Za małe ubranka” – zabawa chustą animacyjną. |
|
Studio marzeń
|
I.5, I.8, III.6, IV.2, IV.5, IV.16, IV.18 |
|||
5. „Jak wielu ludzi” – zabawa tematyczna. „Rzut do celu” – zabawa ruchowa z elementem rzutu.
|
|
|
I.5, I.8, III.6, IV.1, IV.2, IV.5, IV.9, IV.13, IV.15, IV.18 |
|||
6. „Kolory Ziemi” – zabawa plastyczna. |
|
|
I.6, I.7, IV.1, IV.8, IV.11 |
|||
7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. |
|
|
I.2, I.5, III.2, III.5 |
|||
8. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 15. |
|
|
I.5, I.8, I.9 |
|||
9. „Makieta Ziemi” – zabawa techniczna. |
|
|
I.6, I.7, IV.1, IV.8, IV.11 |
|||
10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy swobodne i konstrukcyjne w grupach. |
|
|
III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5 |
XXX. Dbamy o naszą planetę |
2. Segregujemy śmieci |
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Tu od rana dookoła” – powitanka. |
|
|
I.6, II.3, III.2, III.8, III.9 |
kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji kompetencje językowe
|
2. „Śmieci” – zabawa dydaktyczna. |
|
|
III.6, III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.18 |
|||
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 30. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem. |
|
|
I.1, I.3, I.5, I.8 |
|||
4. „Sprzątamy” – słuchanie wiersza A. Kapuścińskiej i rozmowa na temat jego treści. „Śmieciarka” – zabawa ruchowa. |
|
|
I.5, I.8, III.6, III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.18 |
|||
5. „Dalsze życie śmieci” – zabawa dydaktyczna. „Wrzucamy do kosza” – zabawa ruchowa. |
|
|
I.5, I.8, III.6, III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.12, IV.18 |
|||
6. Praca z KP2.19 – ćwiczenie grafomotoryczne. |
|
KP2 |
I.7, I.9, IV.4, IV.8, IV.9. |
|||
7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. |
|
|
I.2, I.5, III.2, III.5 |
|||
8. „Jak po sznurku” – zabawa równoważna. |
|
|
I.5, I.8, IV.1 |
|||
9. „Rymowanie” – zabawa językowa. |
|
|
III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5 |
|||
10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy swobodne i konstrukcyjne w grupach. |
|
|
III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5 |
XXX. Dbamy o naszą planetę |
3. Skąd się bierze prąd? |
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Tu od rana dookoła” – powitanka. |
|
|
I.6, II.3, III.2, III.8, III.9
|
kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii kompetencje w zakresie przedsiębiorczości
|
2. „Odnawialne źródła energii’” – zabawa językowa. |
|
|
III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.18 |
|||
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 30. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem. |
|
|
I.1, I.3, I.5, I.8 |
|||
4. „Pstryk” – słuchanie wiersza J. Tuwima i rozmowa na temat jego treści. „Pstryk!” – zabawa orientacyjno-porządkowa. |
|
|
I.5, I.8, III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.7, IV.18 |
|||
5. „Wiatraki, panele i inne” – zabawa dydaktyczna. „Wiatraki” – zabawa ruchowa. „Energia odnawialna w liczbach” – zabawa matematyczna. „Naprawianie turbiny wiatrowej” – zabawa ruchowa. |
|
|
I.5, I.8, III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.7, IV.11, IV.12, IV.13, IV.15, IV.18 |
|||
6. Aktywna matematyka – praca z rewersem KP2.19. Praca z KP2.20 – uzupełnianie fotografii nalepkami. |
|
KP2
|
IV.13, IV.14, IV.15, IV.16 |
|||
7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. |
|
|
I.2, I.5, III.2, III.5 |
|||
8. „Oczyszczalnia wody” – eksperyment.
|
|
|
I.6, I.7, III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.11, IV.13, IV.18 |
|||
9. „Obrazek z nakrętek” – zabawa manualna. |
|
|
I.6, I.7, IV.1, IV.11 |
|||
10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy swobodne i konstrukcyjne w grupach. |
|
|
III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5 |
XXX. Dbamy o naszą planetę |
4. Oszczędzamy wodę |
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Tu od rana dookoła” – powitanka. |
|
|
I.6, II.3, III.2, III.8, III.9 |
kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej
|
2. „Myjemy zęby” – zabawa badawcza. |
|
|
I.1, I.2, I.7, III.6, IV.2, IV.13, IV.18 |
|||
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 30. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem. |
|
|
I.1, I.3, I.5, I.8 |
|||
4. „Kropelki wody” Jeana Sibeliusa – zabawy z muzyką klasyczną. |
|
CD2 |
I.5, IV.1, IV.7
|
|||
5. „Zanieczyszczona woda” – zabawa tematyczna. „Siadanie – wstawanie” – zabawa ruchowa.
|
|
|
I.5, I.6, I.7, I.8, III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.11, IV.13, IV.18 |
|||
6. „Kropelka wody” – zabawa plastyczna. |
|
|
I.6, I.7, IV.1, IV.8, IV.11 |
|||
7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. |
|
|
I.2, I.5, III.2, III.5 |
|||
8. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 15. |
|
|
I.5, I.8, I.9 |
|||
9. „Oczyszczamy jezioro” – zabawa oddechowa. |
|
|
IV.1, IV.5, IV.6 |
|||
10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy swobodne i konstrukcyjne w grupach. |
|
|
III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5 |
XXX. Dbamy o naszą planetę |
5. Zabawki z recyklingu |
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Tu od rana dookoła” – powitanka. |
|
|
I.6, II.3, III.2, III.8, III.9 |
kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej
|
2. „Nie wyrzucaj – wykorzystaj!” – zabawa dydaktyczna. |
|
|
I.5, I.6, I.7, IV.1, IV.7, IV.11, IV.18 |
|||
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 30. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem. |
|
|
I.1, I.3, I.5, I.8 |
|||
4. „Droga z butelek” – zabawa sensoryczna. „Rzut do puszki” – zabawa rzutna. |
|
|
I.5, I.7, I.8, I.9, III.8, IV.1, IV.2, IV.3, IV.5, IV.13, IV.18 |
|||
5. „Skarby wody” – zabawa sensoryczna. „Rozwijamy papier, zwijamy papier” – zabawa ruchowa. „Piramida z papieru” – zabawa integrująca grupę. |
|
|
I.5, I.7, I.8, I.9, III.8, IV.1, IV.2, IV.3, IV.5, IV.13, IV.18 |
|||
6. Praca z WP30 – praca plastyczno-techniczna „Recykling – słoń”. |
|
WP30 |
I.6, I.7, IV.1, IV.8, IV.11 |
|||
7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. |
|
|
I.2, I.5, III.2, III.5 |
|||
8. „Już dużo wiem!” – zagadki. |
|
|
IV.5, IV.18 |
|||
9. „Czy to prawda, czy nie?” – quiz podsumowujący wiedzę dzieci. |
|
|
IV.5, IV.18
|
|||
10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy swobodne i konstrukcyjne w grupach. |
|
Studio marzeń |
III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5 |
XXXI. Na wiosennej łące |
1. Wyprawa na łąkę |
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Po zielonej łące” – powitanka. |
|
uczę.pl |
I.6, II.3, III.2, III.8, III.9 |
kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się kompetencje obywatelskie
|
2. „Pacynka biedronka” – zabawa słowna. |
|
|
III.3, III.4, III.5, IV.1, IV.2 |
|||
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 31. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem. |
|
|
I.1, I.3, I.5, I.8 |
|||
4. „Spacer z psem” – opowiadanie M. Krzemińskiej. Wprowadzenie do tematu tygodnia. „Taniec z chustami” – zabawa muzyczno-ruchowa. |
|
|
I.5, I.8, II.1, II.6, II.9, III.9, IV.2, IV.9, IV.18 |
|||
5. „Wiosenna łąka” – zabawa dydaktyczna. „Jak myślisz?” – zabawa chustą animacyjną. „Jaka to emocja?” – zabawa z elementami TUS. |
|
|
I.5, I.7, I.8, II.1, II.6, II.9, III.9, IV.1, IV.2, IV.18
|
|||
6. „Wiosenna łąka” – praca plastyczna. |
|
|
I.6, I.7, IV.1, IV.8, IV.11 |
|||
7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. |
|
|
I.2, I.5, III.2, III.5 |
|||
8. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 16. |
|
|
I.5, I.8 |
|||
9. „Przybij skrzydło” – zabawa integracyjna. |
|
|
II.3, III.2, III.8, III.9 |
|||
10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy swobodne i konstrukcyjne w grupach. |
|
|
III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5 |
XXXI. Na wiosennej łące |
2. Kto mieszka na łące? |
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Po zielonej łące” – powitanka. |
|
|
I.6, II.3, III.2, III.8, III.9 |
kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji kompetencje językowe
|
2. „Wesoła żabka” – zabawa ruchowa. |
|
|
I.5, I.8 |
|||
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 31. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem. |
|
|
I.1, I.3, I.5, I.8 |
|||
4. „Jakie to zwierzę?” – zabawa słowna. „Biedronka” – słuchanie wiersza D. Gellnerowej i rozmowa na temat jego treści. „Zwierzęta na łące” – zabawa orientacyjno-porządkowa. |
|
|
I.5, I.8, III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.6, IV.18 |
|||
5. „Bzz, bzz – powtórz ty” – zabawa dźwiękonaśladowcza. „Do ula” – zabawa logopedyczna. „Pyłek do ula” – zabawa ruchowa z elementem rzutu. |
|
|
I.5, I.8, III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.6 |
|||
6. Praca z KP2.21 – ćwiczenie grafomotoryczne i artykulacyjne. |
|
KP2, CD2 |
I.7, IV.1, IV.4, IV.6, IV.8 |
|||
7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. |
|
|
I.2, I.5, III.2, III.5 |
|||
8. „Kwiaty na łące” – zabawa ruchowa. |
|
|
I.5, I.8 |
|||
9. „Co się zmieniło?” – zabawa ćwicząca spostrzegawczość. |
|
|
IV.1, IV.2, IV.9, IV.14 |
|||
10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy swobodne i konstrukcyjne w grupach. |
|
|
III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5 |
XXXI. Na wiosennej łące |
3. Jak daleko? Jak wysoko? Jak głęboko? |
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Po zielonej łące” – powitanka. |
|
|
I.6, II.3, III.2, III.8, III.9 |
kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii kompetencje w zakresie przedsiębiorczości
|
2. „Kto skoczył bliżej, a kto dalej?” – matematyczna zabawa ruchowa. |
|
|
I.5, I.8, IV.1, IV.13 |
|||
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 31. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem. |
|
|
I.1, I.3, I.5, I.8
|
|||
4. „Która wieża jest wyższa?” – zabawa matematyczna. „Wysoko – nisko” – zabawa ruchowa. |
|
|
I.5, I.6, I.8, IV.1, IV.13, IV.21 |
|||
5. „Połóż misia” – zabawa matematyczna. „Kamykiem do jeziora” – zabawa z elementem rzutu do celu. |
|
|
I.5, I.8, IV.5, IV.14 |
|||
6. Aktywna matematyka – praca z rewersem KP2.21. Praca z KP2.22 – ćwiczenia percepcji wzrokowej i orientacji w przestrzeni. |
|
KP2 |
I.7, I.9, IV.13, IV.14, IV.15 |
|||
7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. |
|
|
I.2, I.5, III.2, III.5 |
|||
8. „Co pływa, a co tonie?” – zabawa badawcza. |
|
|
IV.2, IV.6, IV.13 |
|||
9. „Zbieramy polne kwiaty” – zabawa orientacyjno-porządkowa. |
|
|
I.5, I.8 |
|||
10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy swobodne i konstrukcyjne w grupach. |
|
|
III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5 |
XXXI. Na wiosennej łące |
4. Cyk-cyk, kum-kum, bzy-bzy |
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Po zielonej łące” – powitanka. |
|
|
I.6, II.3, III.2, III.8, III.9
|
kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej
|
2. „Lustro” – zabawa naśladowcza. |
|
|
III.8, III.9, IV.1 |
|||
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 31. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem. |
|
|
I.1, I.3, I.5, I.8
|
|||
4. „Łąka” – poznanie piosenki i rozmowa na temat jej treści. „Muzykowanie na łące” – zabawa muzyczna. |
|
CD2 |
I.5, I.8, IV.1, IV.5, IV.7 |
|||
5. „Pszczółki” – słuchanie wiersza M. Konopnickiej i rozmowa na temat jego treści. „Pracowite pszczółki” – zabawa ruchowa. |
|
|
I.5, I.8, II.11, III.8, III.9, IV.1, IV.5, IV.7 |
|||
6. „Pszczółka” – zabawa plastyczna.
|
|
|
I.6, I.7, IV.1, IV.8, IV.11 |
|||
7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. |
|
|
I.2, I.5, III.2, III.5 |
|||
8. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 16. |
|
|
I.5, I.8 |
|||
9. „Spacer po łące” – zabawa naśladowcza. |
|
|
I.5, I.8, II.8, IV.1, IV.7 |
|||
10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy swobodne i konstrukcyjne w grupach. |
|
|
III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5 |
XXXI. Na wiosennej łące |
5. Kolorowa łąka |
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Po zielonej łące” – powitanka. |
|
|
I.6, II.3, III.2, III.8, III.9
|
kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej
|
2. „Głuchy telefon” – zabawa słuchowa. |
|
|
III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5 |
|||
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 31. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem. |
|
|
I.1, I.3, I.5, I.8 |
|||
4. „Wiosenne pudełko wrażeń” – zabawa sensoryczna. „Żuki, żabki i motylki” – zabawa ruchowa M. Sarnowskiej.
|
|
uczę.pl |
I.5, I.7, I.8, I.9, III.8, IV.1, IV.2, IV.3, IV.5, IV.7, IV.13, IV.18 |
|||
5. „Bocian i żaba” – zabawa słuchowa. „Wiosenny piasek kinetyczny” – zabawa sensoryczna. „Znajdź wiosenny kolor” – zabawa dydaktyczna. |
|
|
I.5, I.7, I.8, I.9, III.8, IV.1, IV.2, IV.3, IV.5, IV.13, IV.18 |
|||
6. Praca z WP31 – praca plastyczno-techniczna „Łąka – motyl”. |
|
WP |
I.6, I.7, IV.1, IV.8, IV.11 |
|||
7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. |
|
|
I.2, I.5, III.2, III.5 |
|||
8. „Jaki mam obrazek?” – zagadki. |
|
|
IV.2, IV.5, IV.9, IV.18 |
|||
9. „Wiosenne pytania” – quiz podsumowujący wiedzę dzieci. |
|
WM |
IV.2, IV.5, IV.9, IV.18 |
|||
10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy swobodne i konstrukcyjne w grupach. |
|
Studio marzeń |
III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5 |
XXXII. Kto nam pomoże? |
1. Służby ratunkowe |
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Dzień dobry, zaprośmy wszystkich do kółeczka” – powitanka. |
|
uczę.pl |
I.6, II.3, III.2, III.8, III.9 |
kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się kompetencje obywatelskie
|
2. „Wąż strażacki” – zabawa ruchowa. |
|
|
I.5, I.8, IV.21 |
|||
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 32. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem. |
|
|
I.1, I.3, I.5, I.8 |
|||
4. „Wizyta u strażaków” – opowiadanie M. Krzemińskiej. Wprowadzenie do tematu tygodnia. „Strażacy do pracy” – zabawa ruchowa. |
|
Studio marzeń
|
I.5, I.8, II.1, II.6, II.9, III.9, IV.2, IV.9, IV.20 |
|||
5. „Kto nam pomoże?” – zabawa dydaktyczna. „Numer 112” – zabawa rytmiczna. |
|
|
I.5, I.8, IV.1, IV.2, IV.5, IV.15, IV.20 |
|||
6. Praca z KP2.23 – łączenie liniami zdjęć osób z właściwymi pojazdami. |
|
KP2 |
I.7, I.9, IV.9, IV.20 |
|||
7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. |
|
|
I.2, I.5, III.2, III.5 |
|||
8. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 16. |
|
|
I.5, I.8 |
|||
9. „Narzędzia, których strażacy potrzebują w swojej pracy” – zabawa dydaktyczna. „Kto pomoże?” – zabawa ruchowa. |
|
|
I.5, I.8, II.8, III.8, IV.2, IV.12, IV.20 |
|||
10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy swobodne i konstrukcyjne w grupach. |
|
|
III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5 |
XXXII. Kto nam pomoże? |
2. Policjanci |
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Dzień dobry, zaprośmy wszystkich do kółeczka” – powitanka. |
|
|
I.6, II.3, III.2, III.8, III.9 |
kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji kompetencje językowe
|
2. „Duże i małe rzeczy” – zabawa językowa. |
|
|
III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5 |
|||
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 32. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem. |
|
|
I.1, I.3, I.5, I.8 |
|||
4. „Policjant” – słuchanie wiersza A. Maćkowiaka i rozmowa na temat jego treści. „Na drodze” – zabawa ruchowa. |
|
|
I.5, I.8, III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.7, IV.20 |
|||
5. „Praca policjanta” – zabawa dydaktyczna. „Przejście dla pieszych” – zabawa dramowa. „Policjanci i złodzieje” – zabawa bieżna. |
|
|
I.5, I.8, III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.7, IV.9, IV.20 |
|||
6. „Lizak policjanta” – zabawa plastyczna. |
|
|
I.6, I.7, IV.1, IV.8, IV.11 |
|||
7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. |
|
|
I.2, I.5, III.2, III.5 |
|||
8. „Bądź sprawny jak policjant” – zabawa ruchowa. |
|
|
I.5, I.8, IV.1 |
|||
9. „Wymiana lokomotyw” – zabawa muzyczno-ruchowa. |
|
|
I.5, I.8, IV.1, IV.7 |
|||
10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy swobodne i konstrukcyjne w grupach. |
|
|
III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5 |
XXXII. Kto nam pomoże? |
3. Strażacy |
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Dzień dobry, zaprośmy wszystkich do kółeczka” – powitanka. |
|
uczę.pl |
I.6, II.3, III.2, III.8, III.9 |
kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii kompetencje w zakresie przedsiębiorczości
|
2. „Kółko graniaste” – tradycyjna zabawa w kole. |
|
|
I.5, III.5, IV.1, IV.7 |
|||
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 32. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem. |
|
|
I.1, I.3, I.5, I.8 |
|||
4. „Uwaga, pożar!” – zabawa dydaktyczna. „Zwinne nóżki” – zabawa ruchowa z elementami skoku. |
|
|
I.5, I.8, III.8, IV.9, IV.20 |
|||
5. „Przed, nad, z boku” – zabawa matematyczna. |
|
|
III.8, IV.14 |
|||
6. Aktywna matematyka – praca z rewersem KP2.23. |
|
KP2, WM |
III.5, IV.1, IV.2, IV.15 |
|||
7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. |
|
|
I.2, I.5, III.2, III.5 |
|||
8. „Figury geometryczne” – zabawa matematyczno-ruchowa. |
|
|
III.8, IV.1, IV.2, IV.12 |
|||
9. „Wędrujący wąż” – zabawa ruchowa ćwicząca orientację w przestrzeni. |
|
|
I.5, III.8, IV.7, IV.14 |
|||
10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy swobodne i konstrukcyjne w grupach. |
|
|
III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5 |
XXXII. Kto nam pomoże? |
4. Lekarze |
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Dzień dobry, zaprośmy wszystkich do kółeczka” – powitanka. |
|
|
I.6, II.3, III.2, III.8, III.9 |
kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej
|
2. „Mam chusteczkę haftowaną” – tradycyjna zabawa ruchowa ze śpiewem. |
|
uczę.pl |
I.5, IV.1, IV.7 |
|||
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 32. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem. |
|
|
I.1, I.3, I.5, I.8 |
|||
4. „Łąka” – nauka drugiej i trzeciej zwrotki piosenki metodą ze słuchu. |
|
CD2 |
I.5, III.5, IV.1, IV.7 |
|||
5. „Praca lekarza i pielęgniarki” – zabawa dydaktyczna. „Dzieci zdrowe – dzieci chore” – zabawa orientacyjno-porządkowa. |
|
|
I.5, I.8, III.5, III.8, IV.1, IV.2, IV.7, IV.9, IV.20 |
|||
6. Praca z KP2.24 – łączenie przedmiotów z ich cieniami. |
|
KP2 |
III.8, IV.1, IV.2, IV.9, IV.20 |
|||
7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. |
|
|
I.2, I.5, III.2, III.5 |
|||
8. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 16. |
|
|
I.5, I.8 |
|||
9. „Lekarz” – zabawa plastyczna. |
|
|
I.6, I.7, IV.1, IV.8, IV.11 |
|||
10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy swobodne i konstrukcyjne w grupach. |
|
|
III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5 |
XXXII. Kto nam pomoże? |
5. Numery alarmowe |
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Dzień dobry, zaprośmy wszystkich do kółeczka” – powitanka. |
|
|
I.6, II.3, III.2, III.8, III.9 |
kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej
|
2. „Alarm, alarm!” – zabawa orientacyjno-porządkowa. |
|
|
I.5, I.8 |
|||
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 32. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem. |
|
|
I.1, I.3, I.5, I.8 |
|||
4. „Nasze dłonie” – masażyk dłoni. „112 zgłoś się” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
|
|
|
I.5, I.7, I.8, I.9, III.8, IV.1, IV.2, IV.3, IV.5, IV.13, IV.18 |
|||
5. „Jak wezwać pomoc? Przecież wiadomo!” – zabawa dramowa na podstawie rymowanki M. Przewoźniaka. „Numer 112” – zabawa rytmiczna. |
|
|
I.5, I.8, III.5, III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.3, IV.7 |
|||
6. Praca z WP32 – praca plastyczno-techniczna „Służby ratownicze – karetka”. |
|
WP |
I.6, I.7, IV.1, IV.8, IV.11
|
|||
7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. |
|
|
I.2, I.5, III.2, III.5 |
|||
8. „Co zapamiętaliśmy?” – quiz podsumowujący wiedzę dzieci. |
|
WM |
III.8, IV.I, IV.5
|
|||
9. „Numer 112” – zabawa plastyczna. |
|
|
I.6, I.7, IV.1, IV.8, IV.11 |
|||
10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy swobodne i konstrukcyjne w grupach. |
|
Studio marzeń |
III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5 |