PRZEDSZKOLE NR 88 WE WROCŁAWIU

BAJKOLUDKI

 

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – KWIECIEŃ

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)

Tydzień XXIX. W świecie książek

  • zapoznanie z zasadami prawidłowego korzystania z książek i z biblioteki, kształtowanie nawyku odkładania książek na półkę i szanowania ich

  • utrwalenie wiedzy na temat księgarni i biblioteki, kształtowanie umiejętności właściwego korzystania z biblioteki i zachowania w księgarni

  • doskonalenie rozumienia cech wielkościowych, rozwijanie umiejętności przeliczania, zapoznanie z procesem tworzenia książki, kształtowanie postawy gotowej do poznawania nowych zawodów, uświadomienie wartości pracy każdego człowieka w procesie tworzenia książki

  • poznanie nowej piosenki, rozwijanie słuchu, doskonalenie umiejętności autoprezentacji

  • utrwalenie wiedzy na temat książek, poznanie właściwości papieru, trening integracji sensorycznej, stymulowanie zmysłów, wdrażanie do pracy zespołowej

Tydzień XXX. Dbamy o naszą planetę

  • utrwalenie pojęcia globus, kształtowanie nawyku segregowania śmieci oraz oszczędzania wody i energii, budowanie poczucia odpowiedzialności za planetę w kontekście przyszłych pokoleń

  • zapoznanie z zasadami segregowania odpadów i kształtowanie tej umiejętności, rozwijanie zachowań proekologicznych

  • zapoznanie z odnawialnymi źródłami energii, doskonalenie umiejętności przeliczania i odwzorowywania, kształtowanie zachowań proekologicznych

  • zapoznanie ze sposobami oszczędzania wody, ćwiczenie chodzenia za prowadzącym, kształtowanie poczucia pulsu w muzyce, rozwijanie motoryki małej, kształtowanie nawyku oszczędzania wody

  • utrwalenie wiedzy dotyczącej dbania o Ziemię, rozwijanie wyobraźni i kreatywności dziecka, kształtowanie postawy: nie wyrzucaj – wykorzystaj

Tydzień XXXI. Na wiosennej łące

  • uwrażliwianie na otaczającą przyrodę, budowanie pozytywnej postawy wobec owadów zapylających, reagowanie na wskazówki N., uważne słuchanie, poprawne budowanie wypowiedzi, rozwijanie umiejętności rozpoznawania własnych emocji

  • zapoznanie z nazwami i wyglądem mieszkańców łąki, rozwijanie mowy, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania, rozwijanie motoryki małej poprzez działalność twórczą i ćwiczenia grafomotoryczne, doskonalenie umiejętności dzielenia na sylaby

  • kształtowanie umiejętności określania odległości: bliżej i dalej, wyjaśnienie znaczenia określeń: wysoko, nisko, głęboko, kształtowanie umiejętności określania położenia: nad, na, ponad, rozwijanie umiejętności współpracy

  • poznanie wybranej piosenki z repertuaru dziecięcego, reagowanie na zmianę tempa granej muzyki, kształtowanie słuchu i pamięci muzycznej, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do dokładnego wykonywania wszystkich ćwiczeń i zadań

  • rozwijanie zdolności manualnych, rozpoznawanie rzeczy dotykiem, rozpoznawanie kolorów, reagowanie na polecenia N.

Tydzień XXXII. Kto nam pomoże?

  • zapoznanie z zawodem strażaka i numerem alarmowym 112, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i odpowiadania na pytania, budowanie wiedzy o świecie, rozwijanie sprawności fizycznej

  • poznanie pracy policjanta, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania czytanego wiersza, rozwijanie umiejętności budowania wiedzy o świecie, doskonalenie budowania wypowiedzi, wdrażanie do respektowania powszechnie przyjętych praw

  • ćwiczenie umiejętności wzywania pomocy na wypadek pożaru, zapoznanie z podstawowym wyposażeniem strażaków, uczenie szacunku dla pracy strażaka, wdrażanie do uczestnictwa w zabawach ruchowych

  • nauka śpiewania piosenki, zaznajomienie z pracą lekarza i pielęgniarki, poszerzanie wiedzy o świecie, doskonalenie umiejętności reagowania na polecenia N., rozwijanie sprawności fizycznej

  • rozwijanie sprawności manualnej i umiejętności wezwania pomocy w razie wypadku, rozwijanie wrażliwości sensorycznej, budzenie wrażliwości na drugiego człowieka

 

Numer i temat tygodnia

Numer i temat dnia

Działania dzieci

Przewidywane osiągnięcia dziecka (cele operacyjne)

Pomoce

Osiągnięcia dziecka

Kompetencje kluczowe

XXIX. W świecie książek

1. Dbamy o książki

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Rano w naszej grupie” – powitanka.

  • integruje się z grupą podczas zabaw

  • uczestniczy w zabawie ze śpiewem

  • rozwija kompetencje językowe

uczę.pl

I.6, II.3, III.2, III.8, III.9

 

kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się

kompetencje obywatelskie

2. „Jak książka” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

  • szybko reaguje na umówiony sygnał

 

I.5, I.8, IV.21

 

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 29. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • rozwija sprawność motoryczną

  • doskonali umiejętności samoobsługowe

  • kształtuje nawyki higieniczne

 

I.1, I.3, I.5, I.8

 

4. „W bibliotece” – opowiadanie M. Krzemińskiej. Wprowadzenie do tematu tygodnia. „Kurz” – ćwiczenie oddechowe.

  • rozwija umiejętność aktywnego słuchania i wypowiadania się na określony temat

  • rozwija pamięć i percepcję słuchową

 

Studio marzeń

 

IV.2, IV.5, IV.16, IV.18

5. „Dzielimy się” – zabawa dramowa. „Porządki na naszej półce” – zabawa dydaktyczna. „Kartki w książce” – zabawa ruchowa z elementem podskoku.

  • bierze udział w zabawach dramowych

  • reaguje na zmiany tempa i dynamiki dźwięku

  • rozwija sprawność motoryczną

 

I.5, I.8, III.1, III.4, III.9, IV.1, IV.2, IV.7

6. „Książka o przedszkolu” – sensoryczna zabawa plastyczna.

  • rozwija procesy przetwarzania sensorycznego

 

III.1, III.4, III.9, IV.1, IV.2, IV.7, IV.8, IV.11

7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  • rozwija sprawność fizyczną

  • uczestniczy w grach i zabawach zespołowych

  • stosuje zasady bezpieczeństwa podczas zabaw na świeżym powietrzu

 

I.2, I.5, III.2, III.5

8. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 15.

  • prezentuje różne formy ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne

  • kształtuje umiejętność współpracy w grupie podczas wykonywania ćwiczeń gimnastycznych

 

I.5, I.8, I.9

9. „Naprawianie książek” – zabawa tematyczna.

  • kształtuje nawyki odkładania książek na półkę i szanowania ich

 

I.6, I.7, IV.1, IV.8

10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

swobodne i konstrukcyjne w grupach.

  • doskonali umiejętność koncentracji uwagi

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne

  • integruje się z grupą rówieśniczą

  • sprząta po zakończonej zabawie

  • współdziała z dziećmi w zabawie

 

III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5

XXIX. W świecie książek

2. W księgarni i bibliotece

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Rano w naszej grupie” – powitanka.

  • integruje się z grupą podczas zabaw

  • uczestniczy w zabawie ze śpiewem

  • rozwija kompetencje językowe

 

I.6, II.3, III.2, III.8, III.9

kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji

kompetencje językowe

2. „Mam na myśli” – zabawa językowa.

  • rozwija kompetencje językowe

 

 

III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 29. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • rozwija sprawność motoryczną

  • doskonali umiejętności samoobsługowe

  • kształtuje nawyki higieniczne

 

I.1, I.3, I.5, I.8

4. „Kicia Kocia w bibliotece” – słuchanie opowiadania A. Głowińskiej i rozmowa na temat jego treści. „Książki na półce” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

  • rozwija umiejętność aktywnego słuchania i wypowiadania się na określony temat

  • rozwija pamięć i percepcję słuchową

 

 

I.5, I.8, IV.1, IV.2, IV.3

5. „Księgarnia” – zabawa tematyczna. „W bibliotece” – zabawa ruchowa.

  • przyjmuje, respektuje i tworzy zasady w zabawie

  • rozwija sprawność motoryczną

 

I.5, I.8, III.4, III.7, IV.1, IV.2, IV.3

6. Praca z KP2.17 – odnajdywanie takich samych elementów na okładkach książek.

  • rozwija pamięć i percepcję wzrokową

  • dostrzega podobieństwa i różnice na obrazkach

KP2

IV.8, IV.9

7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  • rozwija sprawność fizyczną

  • uczestniczy w grach i zabawach zespołowych

  • stosuje zasady bezpieczeństwa podczas zabaw na świeżym powietrzu

 

I.2, I.5, III.2, III.5

8. „Rymowanki” – zabawa językowa.

  • rozwija kompetencje językowe

  • powtarza prostą rymowankę

 

III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.6

9. „Pomiędzy regałami” – zabawa ruchowa.

  • kształtuje orientację przestrzenną

 

I.5, I.8

10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

swobodne i konstrukcyjne w grupach.

  • doskonali umiejętność koncentracji uwagi

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne

  • integruje się z grupą rówieśniczą

  • sprząta po zakończonej zabawie

  • współdziała z dziećmi w zabawie

 

III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5

XXIX. W świecie książek

3. Jak powstaje książka?

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Rano w naszej grupie” – powitanka.

  • integruje się z grupą podczas zabaw

  • uczestniczy w zabawie ze śpiewem

  • rozwija kompetencje językowe

 

I.6, II.3, III.2, III.8, III.9

kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii

kompetencje w zakresie przedsiębiorczości


 

 

2. „Kto pisze dla nas książki?” – zabawa językowa.

  • rozwija kompetencje językowe

 

 

III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.6, IV.20

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 29. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • rozwija sprawność motoryczną

  • doskonali umiejętności samoobsługowe

  • kształtuje nawyki higieniczne

 

I.1, I.3, I.5, I.8

4. „Książka” – zajęcia tematyczne. „Od pomysłu do czytelnika” – zabawa ruchowa.

  • wypowiada się na podstawie ilustracji

  • reaguje na zmiany tempa i dynamiki dźwięku

 

 

I.5, I.8, IV.1, IV.2, IV.7, IV.9, IV.12, IV.13, IV.15, IV.20

5. „Przeciwieństwa” – zabawa matematyczna. „Rozwijamy papier, zwijamy papier” – zabawa ruchowa.

  • doskonali umiejętność planowania ruchowego

 

I.5, I.8, IV.1, IV.2, IV.7, IV.12, IV.13, IV.15, IV.20

6. Aktywna matematyka – praca z rewersem KP2.17. Praca z KP2.18 – ćwiczenie na cechy wielkościowe i przeliczanie.

  • klasyfikuje obrazki ze względu na daną cechę

  • przelicza w dostępnym zakresie

KP2

IV.9, IV.12, IV.15

7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  • rozwija sprawność fizyczną

  • uczestniczy w grach i zabawach zespołowych

  • stosuje zasady bezpieczeństwa podczas zabaw na świeżym powietrzu

 

I.2, I.5, III.2, III.5

8. „Pomiędzy regałami” – zabawa ruchowa.

  • kształtuje orientację przestrzenną

 

I.5, I.8

 

9. „Okładka mojej książki” – zabawa plastyczna.

  • wykonuje własne eksperymenty graficzne

 

I.6, I.7, IV.1, IV.8, IV.11

10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

swobodne i konstrukcyjne w grupach.

  • doskonali umiejętność koncentracji uwagi

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne

  • integruje się z grupą rówieśniczą

  • sprząta po zakończonej zabawie

  • współdziała z dziećmi w zabawie

 

III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5

XXIX. W świecie książek

4. Ulubione książki

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Rano w naszej grupie” – powitanka.

  • integruje się z grupą podczas zabaw

  • uczestniczy w zabawie ze śpiewem

  • rozwija kompetencje językowe

 

I.6, II.3, III.2, III.8, III.9

 

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

kompetencje w zakresie przedsiębiorczości

 

2. „Moja ulubiona książka” – zabawa dydaktyczna.

  • wypowiada się na dany temat

  • obdarza uwagą inne dzieci

 

III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 29. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • rozwija sprawność motoryczną

  • doskonali umiejętności samoobsługowe

  • kształtuje nawyki higieniczne

 

I.1, I.3, I.5, I.8

4. „Bajkowe kraje” – wprowadzenie piosenki. „Piosenka o bajkach” – zabawa słuchowa.

  • rozwija umiejętność aktywnego słuchania i wypowiadania się na określony temat

  • rozwija pamięć i percepcję słuchową

 

CD2

I.5, I.8, IV.1, IV.7

5. „Taniec misiów i lalek” – zabawa ruchowa do piosenki. „Do misia, do lalki” – zabawa ruchowa.

  • ilustruje ruchem treść piosenki

 

I.5, I.8, IV.1, IV.7

6. „Postać z bajki” – zabawa plastyczna.

  • wykonuje własne eksperymenty graficzne

 

I.7, IV.1, IV.8, IV.11

7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  • rozwija sprawność fizyczną

  • uczestniczy w grach i zabawach zespołowych

  • stosuje zasady bezpieczeństwa podczas zabaw na świeżym powietrzu

 

I.2, I.5, III.2, III.5

8. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 15.

  • prezentuje różne formy ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne

  • kształtuje umiejętność współpracy w grupie podczas wykonywania ćwiczeń gimnastycznych

 

I.5, I.8, I.9

9. „Muzyczna chusta” – zabawa chustą animacyjną.

  • współdziała z dziećmi w zabawie

CD2

I.5, I.8, IV.1, IV.7

10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

swobodne i konstrukcyjne w grupach.

  • doskonali umiejętność koncentracji uwagi

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne

  • integruje się z grupą rówieśniczą

  • sprząta po zakończonej zabawie

  • współdziała z dziećmi w zabawie

 

III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5

XXIX. W świecie książek

5. Pomysł na książkę

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Rano w naszej grupie” – powitanka.

  • integruje się z grupą podczas zabaw

  • uczestniczy w zabawie ze śpiewem

  • rozwija kompetencje językowe

 

I.6, II.3, III.2, III.8, III.9

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

 

2. „Nasze książeczki” – zabawa sensoryczna.

  • rozwija procesy przetwarzania sensorycznego

 

I.5, I.6. IV.7, IV.18

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 29. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • rozwija sprawność motoryczną

  • doskonali umiejętności samoobsługowe

  • kształtuje nawyki higieniczne

 

I.1, I.3, I.5, I.8

 

4. „Piosenka o książeczce” – słuchanie wiersza L. Krzemienieckiej i rozmowa na temat jego treści. „Papierowe kule” – zabawa sensoryczna. „Molik” – zabawa bieżna.

  • rozwija umiejętność aktywnego słuchania i wypowiadania się na określony temat

  • rozwija pamięć i percepcję słuchową

 

 

I.5, I.7, I.8, I.9, III.8, IV.1, IV.2, IV.3, IV.5, IV.13, IV.18

5. „Mokry papier” – zabawa sensoryczna. „Nosimy książki” zabawa równoważna.

 

  • rozwija procesy przetwarzania sensorycznego

  • wykonuje ćwiczenia równoważne

 

I.5, I.7, I.8, I.9, III.8, IV.1, IV.2, IV.3, IV.5, IV.13, IV.18

6. Praca z WP29 – praca plastyczno-techniczna „Zakładka do książki – mysz”.

  • wykonuje pracę plastyczno-techniczną według instrukcji

WP

 

I.6, I.7, IV.1, IV.8, IV.11

 

7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  • rozwija sprawność fizyczną

  • uczestniczy w grach i zabawach zespołowych

  • stosuje zasady bezpieczeństwa podczas zabaw na świeżym powietrzu

 

I.2, I.5, III.2, III.5

8. „Układamy zagadki” – zabawa językowa.

  • układa i rozwiązuje zagadki

 

III.8, III.9, IV.5

 

9. „Co wiemy o książkach?” – quiz podsumowujący wiedzę dzieci.

  • odpowiada na pytania związane z tematem tygodnia

WM

III.8, III.9, IV.5

 

10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

swobodne i konstrukcyjne w grupach.

  • doskonali umiejętność koncentracji uwagi

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne

  • integruje się z grupą rówieśniczą

  • sprząta po zakończonej zabawie

  • współdziała z dziećmi w zabawie

Studio marzeń

III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5

XXX. Dbamy o naszą planetę

1. Ziemia – nasz dom

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Tu od rana dookoła” – powitanka.

  • integruje się z grupą podczas zabaw

  • uczestniczy w zabawie ze śpiewem

  • rozwija kompetencje językowe

uczę.pl

I.6, II.3, III.2, III.8, III.9

 

kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się

kompetencje obywatelskie

2. „Nasza planeta Ziemia” – zabawa dydaktyczna.

 

  • wypowiada się na dany temat

  • kształtuje postawy proekologiczne

 

III.6, III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.18

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 30. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • rozwija sprawność motoryczną

  • doskonali umiejętności samoobsługowe

  • kształtuje nawyki higieniczne

 

I.1, I.3, I.5, I.8

 

4. „Dla dobra naszej planety” – opowiadanie M. Krzemińskiej. Wprowadzenie do tematu tygodnia. „Za małe ubranka” – zabawa chustą animacyjną.

  • rozwija umiejętność aktywnego słuchania i wypowiadania się na określony temat

  • rozwija pamięć i percepcję słuchową

 

Studio marzeń

 

I.5, I.8, III.6, IV.2, IV.5, IV.16, IV.18

5. „Jak wielu ludzi” – zabawa tematyczna. „Rzut do celu” – zabawa ruchowa z elementem rzutu.

 

  • wypowiada się na dany temat

  • kształtuje postawy proekologiczne

  • rozwija koordynację wzrokowo-ruchową

 

I.5, I.8, III.6, IV.1, IV.2, IV.5, IV.9, IV.13, IV.15, IV.18

6. „Kolory Ziemi” – zabawa plastyczna.

  • wykonuje własne eksperymenty graficzne

 

I.6, I.7, IV.1, IV.8, IV.11

7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  • rozwija sprawność fizyczną

  • uczestniczy w grach i zabawach zespołowych

  • stosuje zasady bezpieczeństwa podczas zabaw na świeżym powietrzu

 

I.2, I.5, III.2, III.5

8. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 15.

  • prezentuje różne formy ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne

  • kształtuje umiejętność współpracy w grupie podczas wykonywania ćwiczeń gimnastycznych

 

I.5, I.8, I.9

9. „Makieta Ziemi” – zabawa techniczna.

  • wykonuje pracę techniczną według instrukcji

  • rozwija umiejętności manualne i grafomotoryczne

 

I.6, I.7, IV.1, IV.8, IV.11

10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

swobodne i konstrukcyjne w grupach.

  • doskonali umiejętność koncentracji uwagi

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne

  • integruje się z grupą rówieśniczą

  • sprząta po zakończonej zabawie

  • współdziała z dziećmi w zabawie

 

III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5

XXX. Dbamy o naszą planetę

2. Segregujemy śmieci

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Tu od rana dookoła” – powitanka.

  • integruje się z grupą podczas zabaw

  • uczestniczy w zabawie ze śpiewem

  • rozwija kompetencje językowe

 

I.6, II.3, III.2, III.8, III.9

kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji

kompetencje językowe

 

2. „Śmieci” – zabawa dydaktyczna.

  • wypowiada się na dany temat

  • kształtuje postawy proekologiczne

  • poznaje zasady dotyczące segregowania odpadów

  • nazywa symbole i znaki znajdujące się w otoczeniu, wyjaśnia ich znaczenie

 

III.6, III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.18

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 30. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • rozwija sprawność motoryczną

  • doskonali umiejętności samoobsługowe

  • kształtuje nawyki higieniczne

 

I.1, I.3, I.5, I.8

4. „Sprzątamy” – słuchanie wiersza A. Kapuścińskiej i rozmowa na temat jego treści. „Śmieciarka” – zabawa ruchowa.

  • rozwija umiejętność aktywnego słuchania i wypowiadania się na określony temat

  • rozwija pamięć i percepcję słuchową

 

 

I.5, I.8, III.6, III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.18

5. „Dalsze życie śmieci” – zabawa dydaktyczna. „Wrzucamy do kosza” – zabawa ruchowa.

  • wypowiada się na dany temat

  • kształtuje postawy proekologiczne

 

I.5, I.8, III.6, III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.12, IV.18

6. Praca z KP2.19 – ćwiczenie grafomotoryczne.

  • rozwija umiejętności grafomotoryczne

KP2

I.7, I.9, IV.4, IV.8, IV.9.

7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  • rozwija sprawność fizyczną

  • uczestniczy w grach i zabawach zespołowych

  • stosuje zasady bezpieczeństwa podczas zabaw na świeżym powietrzu

 

I.2, I.5, III.2, III.5

8. „Jak po sznurku” – zabawa równoważna.

  • rozwija zmysł równowagi

 

I.5, I.8, IV.1

9. „Rymowanie” – zabawa językowa.

  • rozwija sprawność narządów artykulacyjnych

  • doskonali kompetencje językowe

 

III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5

10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

swobodne i konstrukcyjne w grupach.

  • doskonali umiejętność koncentracji uwagi

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne

  • integruje się z grupą rówieśniczą

  • sprząta po zakończonej zabawie

  • współdziała z dziećmi w zabawie

 

III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5

XXX. Dbamy o naszą planetę

3. Skąd się bierze prąd?

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Tu od rana dookoła” – powitanka.

  • integruje się z grupą podczas zabaw

  • uczestniczy w zabawie ze śpiewem

  • rozwija kompetencje językowe

 

I.6, II.3, III.2, III.8, III.9

 

kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii

kompetencje w zakresie przedsiębiorczości


 

 

2. „Odnawialne źródła energii’” – zabawa językowa.

  • rozwija sprawność narządów artykulacyjnych

  • doskonali kompetencje językowe

 

III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.18

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 30. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • rozwija sprawność motoryczną

  • doskonali umiejętności samoobsługowe

  • kształtuje nawyki higieniczne

 

I.1, I.3, I.5, I.8

4. „Pstryk” – słuchanie wiersza J. Tuwima i rozmowa na temat jego treści. „Pstryk!” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

  • rozwija umiejętność aktywnego słuchania i wypowiadania się na określony temat

  • rozwija pamięć i percepcję słuchową

 

 

I.5, I.8, III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.7, IV.18

5. „Wiatraki, panele i inne” – zabawa dydaktyczna. „Wiatraki” – zabawa ruchowa. „Energia odnawialna w liczbach” – zabawa matematyczna. „Naprawianie turbiny wiatrowej” – zabawa ruchowa.

  • wypowiada się na dany temat

  • rozwija sprawność motoryczną

  • przelicza w dostępnym zakresie

 

I.5, I.8, III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.7, IV.11, IV.12, IV.13, IV.15, IV.18

6. Aktywna matematyka – praca z rewersem KP2.19. Praca z KP2.20 – uzupełnianie fotografii nalepkami.

  • kształtuje umiejętność logicznego myślenia

  • rozwija pamięć i percepcję wzrokową

KP2

 

IV.13, IV.14, IV.15, IV.16

7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  • rozwija sprawność fizyczną

  • uczestniczy w grach i zabawach zespołowych

  • stosuje zasady bezpieczeństwa podczas zabaw na świeżym powietrzu

 

I.2, I.5, III.2, III.5

8. „Oczyszczalnia wody” – eksperyment.

 

  • bierze udział w zabawie badawczej

  • kształtuje postawy proekologiczne

 

I.6, I.7, III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.11, IV.13, IV.18

9. „Obrazek z nakrętek” – zabawa manualna.

  • doskonali sprawność manualną

  • rozwija kreatywność

 

I.6, I.7, IV.1, IV.11

10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

swobodne i konstrukcyjne w grupach.

  • doskonali umiejętność koncentracji uwagi

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne

  • integruje się z grupą rówieśniczą

  • sprząta po zakończonej zabawie

  • współdziała z dziećmi w zabawie

 

III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5

XXX. Dbamy o naszą planetę

4. Oszczędzamy wodę

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Tu od rana dookoła” – powitanka.

  • integruje się z grupą podczas zabaw

  • uczestniczy w zabawie ze śpiewem

  • rozwija kompetencje językowe

 

I.6, II.3, III.2, III.8, III.9

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

 

2. „Myjemy zęby” – zabawa badawcza.

  • bierze aktywny udział w zabawie badawczej

 

I.1, I.2, I.7, III.6, IV.2, IV.13, IV.18

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 30. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • rozwija sprawność motoryczną

  • doskonali umiejętności samoobsługowe

  • kształtuje nawyki higieniczne

 

I.1, I.3, I.5, I.8

4. „Kropelki wody” Jeana Sibeliusa – zabawy z muzyką klasyczną.

  • rozwija wyobraźnię muzyczną

CD2

I.5, IV.1, IV.7

 

5. „Zanieczyszczona woda” – zabawa tematyczna. „Siadanie – wstawanie” – zabawa ruchowa.

 

  • wypowiada się na dany temat

  • rozwija sprawność motoryczną

 

I.5, I.6, I.7, I.8, III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.11, IV.13, IV.18

6. „Kropelka wody” – zabawa plastyczna.

  • rozwija sprawność manualną

 

 

I.6, I.7, IV.1, IV.8, IV.11

7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  • rozwija sprawność fizyczną

  • uczestniczy w grach i zabawach zespołowych

  • stosuje zasady bezpieczeństwa podczas zabaw na świeżym powietrzu

 

I.2, I.5, III.2, III.5

8. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 15.

  • prezentuje różne formy ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne

  • kształtuje umiejętność współpracy w grupie podczas wykonywania ćwiczeń gimnastycznych

 

I.5, I.8, I.9

9. „Oczyszczamy jezioro” – zabawa oddechowa.

  • wykonuje ćwiczenia oddechowe

  • rozwija sprawność narządów oddechowych i artykulacyjnych

 

IV.1, IV.5, IV.6

10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

swobodne i konstrukcyjne w grupach.

  • doskonali umiejętność koncentracji uwagi

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne

  • integruje się z grupą rówieśniczą

  • sprząta po zakończonej zabawie

  • współdziała z dziećmi w zabawie

 

III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5

XXX. Dbamy o naszą planetę

5. Zabawki z recyklingu

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Tu od rana dookoła” – powitanka.

  • integruje się z grupą podczas zabaw

  • uczestniczy w zabawie ze śpiewem

  • rozwija kompetencje językowe

 

I.6, II.3, III.2, III.8, III.9

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

 

2. „Nie wyrzucaj – wykorzystaj!” – zabawa dydaktyczna.

  • kształtuje postawę proekologiczną

  • zagospodarowuje przestrzeń własnymi pomysłami konstrukcyjnymi

 

I.5, I.6, I.7, IV.1, IV.7, IV.11, IV.18

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 30. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • rozwija sprawność motoryczną

  • doskonali umiejętności samoobsługowe

  • kształtuje nawyki higieniczne

 

I.1, I.3, I.5, I.8

4. „Droga z butelek” – zabawa sensoryczna. „Rzut do puszki” – zabawa rzutna.

  • rozwija procesy przetwarzania sensorycznego

  • rozwija sprawność motoryczną w zakresie płynności i precyzji ruchu

  • kształtuje koordynację wzrokowo-ruchową

 

I.5, I.7, I.8, I.9, III.8, IV.1, IV.2, IV.3, IV.5, IV.13, IV.18

5. „Skarby wody” – zabawa sensoryczna. „Rozwijamy papier, zwijamy papier” – zabawa ruchowa. „Piramida z papieru” – zabawa integrująca grupę.

  • rozwija procesy przetwarzania sensorycznego

  • rozwija sprawność motoryczną w zakresie płynności i precyzji ruchu

 

I.5, I.7, I.8, I.9, III.8, IV.1, IV.2, IV.3, IV.5, IV.13, IV.18

6. Praca z WP30 – praca plastyczno-techniczna „Recykling – słoń”.

  • wykonuje pracę plastyczno-techniczną według instrukcji

WP30

I.6, I.7, IV.1, IV.8, IV.11

7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  • rozwija sprawność fizyczną

  • uczestniczy w grach i zabawach zespołowych

  • stosuje zasady bezpieczeństwa podczas zabaw na świeżym powietrzu

 

I.2, I.5, III.2, III.5

8. „Już dużo wiem!” – zagadki.

  • rozwiązuje zagadki

 

IV.5, IV.18

9. „Czy to prawda, czy nie?” – quiz podsumowujący wiedzę dzieci.

  • odpowiada na pytania związane z tematem tygodnia

 

IV.5, IV.18

 

10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

swobodne i konstrukcyjne w grupach.

  • doskonali umiejętność koncentracji uwagi

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne

  • integruje się z grupą rówieśniczą

  • sprząta po zakończonej zabawie

  • współdziała z dziećmi w zabawie

Studio marzeń

III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5

XXXI. Na wiosennej łące

1. Wyprawa na łąkę

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Po zielonej łące” – powitanka.

  • integruje się z grupą podczas zabaw

  • uczestniczy w zabawie ze śpiewem

  • rozwija kompetencje językowe

uczę.pl

I.6, II.3, III.2, III.8, III.9

kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się

kompetencje obywatelskie

 

2. „Pacynka biedronka” – zabawa słowna.

  • rozwija sprawność narządów artykulacyjnych

  • doskonali kompetencje językowe

 

III.3, III.4, III.5, IV.1, IV.2

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 31. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • rozwija sprawność motoryczną

  • doskonali umiejętności samoobsługowe

  • kształtuje nawyki higieniczne

 

I.1, I.3, I.5, I.8

4. „Spacer z psem” – opowiadanie M. Krzemińskiej. Wprowadzenie do tematu tygodnia. „Taniec z chustami” – zabawa muzyczno-ruchowa.

  • rozwija umiejętność aktywnego słuchania i wypowiadania się na określony temat

  • rozwija pamięć i percepcję słuchową

 

 

I.5, I.8, II.1, II.6, II.9, III.9, IV.2, IV.9, IV.18

5. „Wiosenna łąka” – zabawa dydaktyczna. „Jak myślisz?” – zabawa chustą animacyjną. „Jaka to emocja?” – zabawa z elementami TUS.

  • wypowiada się na dany temat

  • rozwija koordynację wzrokowo-ruchową

  • współdziała z dziećmi w zabawie

  • rozwija kompetencje społeczno-emocjonalne

 

I.5, I.7, I.8, II.1, II.6, II.9, III.9, IV.1, IV.2, IV.18

 

6. „Wiosenna łąka” – praca plastyczna.

  • wykonuje własne eksperymenty graficzne

  • rozwija wyobraźnię muzyczną

 

I.6, I.7, IV.1, IV.8, IV.11

7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  • rozwija sprawność fizyczną

  • uczestniczy w grach i zabawach zespołowych

  • stosuje zasady bezpieczeństwa podczas zabaw na świeżym powietrzu

 

I.2, I.5, III.2, III.5

8. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 16.

  • prezentuje różne formy ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne

  • kształtuje umiejętność współpracy w grupie podczas wykonywania ćwiczeń gimnastycznych

 

I.5, I.8

9. „Przybij skrzydło” – zabawa integracyjna.

  • integruje się z grupą rówieśniczą

 

II.3, III.2, III.8, III.9

10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

swobodne i konstrukcyjne w grupach.

  • doskonali umiejętność koncentracji uwagi

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne

  • integruje się z grupą rówieśniczą

  • sprząta po zakończonej zabawie

  • współdziała z dziećmi w zabawie

 

III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5

XXXI. Na wiosennej łące

2. Kto mieszka na łące?

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Po zielonej łące” – powitanka.

  • integruje się z grupą podczas zabaw

  • uczestniczy w zabawie ze śpiewem

  • rozwija kompetencje językowe

 

I.6, II.3, III.2, III.8, III.9

kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji

kompetencje językowe

 

2. „Wesoła żabka” – zabawa ruchowa.

  • rozwija sprawność motoryczną

 

I.5, I.8

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 31. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • rozwija sprawność motoryczną

  • doskonali umiejętności samoobsługowe

  • kształtuje nawyki higieniczne

 

I.1, I.3, I.5, I.8

4. „Jakie to zwierzę?” – zabawa słowna. „Biedronka” – słuchanie wiersza D. Gellnerowej i rozmowa na temat jego treści. „Zwierzęta na łące” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

  • rozwija umiejętność aktywnego słuchania i wypowiadania się na określony temat

  • rozwija pamięć i percepcję słuchową

 

 

I.5, I.8, III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.6, IV.18

5. „Bzz, bzz – powtórz ty” – zabawa dźwiękonaśladowcza. „Do ula” – zabawa logopedyczna. „Pyłek do ula” – zabawa ruchowa z elementem rzutu.

  • powtarza wyrazy dźwiękonaśladowcze

  • rozwija sprawność narządów artykulacyjnych

  • rozwija koordynację wzrokowo-ruchową

 

 

I.5, I.8, III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.6

6. Praca z KP2.21 – ćwiczenie grafomotoryczne i artykulacyjne.

  • doskonali umiejętności grafomotoryczne

  • rozwija sprawność narządów artykulacyjnych

KP2, CD2

I.7, IV.1, IV.4, IV.6, IV.8

7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  • rozwija sprawność fizyczną

  • uczestniczy w grach i zabawach zespołowych

  • stosuje zasady bezpieczeństwa podczas zabaw na świeżym powietrzu

 

I.2, I.5, III.2, III.5

8. „Kwiaty na łące” – zabawa ruchowa.

  • reaguje na zmiany tempa i dynamiki dźwięku

 

I.5, I.8

9. „Co się zmieniło?” – zabawa ćwicząca spostrzegawczość.

  • rozwija pamięć i percepcję wzrokową

 

IV.1, IV.2, IV.9, IV.14

10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

swobodne i konstrukcyjne w grupach.

  • doskonali umiejętność koncentracji uwagi

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne

  • integruje się z grupą rówieśniczą

  • sprząta po zakończonej zabawie

  • współdziała z dziećmi w zabawie

 

III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5

XXXI. Na wiosennej łące

3. Jak daleko? Jak wysoko? Jak głęboko?

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Po zielonej łące” – powitanka.

  • integruje się z grupą podczas zabaw

  • uczestniczy w zabawie ze śpiewem

  • rozwija kompetencje językowe

 

I.6, II.3, III.2, III.8, III.9

kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii

kompetencje w zakresie przedsiębiorczości


 

 

2. „Kto skoczył bliżej, a kto dalej?” – matematyczna zabawa ruchowa.

  • rozwija sprawność motoryczną

  • szacuje długość i wykonuje jej pomiar

 

I.5, I.8, IV.1, IV.13

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 31. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • rozwija sprawność motoryczną

  • doskonali umiejętności samoobsługowe

  • kształtuje nawyki higieniczne

 

I.1, I.3, I.5, I.8

 

4. „Która wieża jest wyższa?” – zabawa matematyczna. „Wysoko – nisko” – zabawa ruchowa.

  • porównuje przedmioty w swoim otoczeniu

  • szacuje długość i wykonuje jej pomiar

 

I.5, I.6, I.8, IV.1, IV.13, IV.21

5. „Połóż misia” – zabawa matematyczna. „Kamykiem do jeziora” – zabawa z elementem rzutu do celu.

  • kształtuje orientację przestrzenną

  • rozwija koordynację wzrokowo-ruchową

 

I.5, I.8, IV.5, IV.14

6. Aktywna matematyka – praca z rewersem KP2.21. Praca z KP2.22 – ćwiczenia percepcji wzrokowej i orientacji w przestrzeni.

  • rozwija percepcję wzrokową

  • określa kierunki i miejsca na kartce

KP2

I.7, I.9, IV.13, IV.14, IV.15

7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  • rozwija sprawność fizyczną

  • uczestniczy w grach i zabawach zespołowych

  • stosuje zasady bezpieczeństwa podczas zabaw na świeżym powietrzu

 

I.2, I.5, III.2, III.5

8. „Co pływa, a co tonie?” – zabawa badawcza.

  • bierze aktywny udział w zabawie badawczej

  • formułuje hipotezy i wnioski

 

IV.2, IV.6, IV.13

9. „Zbieramy polne kwiaty” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

  • reaguje na zmiany tempa i dynamiki dźwięku

 

I.5, I.8

10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

swobodne i konstrukcyjne w grupach.

  • doskonali umiejętność koncentracji uwagi

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne

  • integruje się z grupą rówieśniczą

  • sprząta po zakończonej zabawie

  • współdziała z dziećmi w zabawie

 

III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5

XXXI. Na wiosennej łące

4. Cyk-cyk, kum-kum, bzy-bzy

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Po zielonej łące” – powitanka.

  • integruje się z grupą podczas zabaw

  • uczestniczy w zabawie ze śpiewem

  • rozwija kompetencje językowe

 

I.6, II.3, III.2, III.8, III.9

 

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

 

2. „Lustro” – zabawa naśladowcza.

  • rozwija naśladownictwo

 

III.8, III.9, IV.1

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 31. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • rozwija sprawność motoryczną

  • doskonali umiejętności samoobsługowe

  • kształtuje nawyki higieniczne

 

I.1, I.3, I.5, I.8

 

4. „Łąka” – poznanie piosenki i rozmowa na temat jej treści. „Muzykowanie na łące” – zabawa muzyczna.

  • bierze udział we wspólnym śpiewie i muzykowaniu

CD2

I.5, I.8, IV.1, IV.5, IV.7

5. „Pszczółki” – słuchanie wiersza M. Konopnickiej i rozmowa na temat jego treści. „Pracowite pszczółki” – zabawa ruchowa.

  • rozwija umiejętność aktywnego słuchania i wypowiadania się na określony temat

  • rozwija pamięć i percepcję słuchową

 

 

I.5, I.8, II.11, III.8, III.9, IV.1, IV.5, IV.7

6. „Pszczółka” – zabawa plastyczna.

 

  • wykonuje własne eksperymenty graficzne

  • dba o estetykę pracy plastycznej

 

I.6, I.7, IV.1, IV.8, IV.11

7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  • rozwija sprawność fizyczną

  • uczestniczy w grach i zabawach zespołowych

  • stosuje zasady bezpieczeństwa podczas zabaw na świeżym powietrzu

 

I.2, I.5, III.2, III.5

8. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 16.

  • prezentuje różne formy ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne

  • kształtuje umiejętność współpracy w grupie podczas wykonywania ćwiczeń gimnastycznych

 

I.5, I.8

9. „Spacer po łące” – zabawa naśladowcza.

  • rozwija naśladownictwo

 

I.5, I.8, II.8, IV.1, IV.7

10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

swobodne i konstrukcyjne w grupach.

  • doskonali umiejętność koncentracji uwagi

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne

  • integruje się z grupą rówieśniczą

  • sprząta po zakończonej zabawie

  • współdziała z dziećmi w zabawie

 

III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5

XXXI. Na wiosennej łące

5. Kolorowa łąka

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Po zielonej łące” – powitanka.

  • integruje się z grupą podczas zabaw

  • uczestniczy w zabawie ze śpiewem

  • rozwija kompetencje językowe

 

I.6, II.3, III.2, III.8, III.9

 

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

 

2. „Głuchy telefon” – zabawa słuchowa.

  • rozwija pamięć i uwagę słuchową

 

 

III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 31. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • rozwija sprawność motoryczną

  • doskonali umiejętności samoobsługowe

  • kształtuje nawyki higieniczne

 

I.1, I.3, I.5, I.8

4. „Wiosenne pudełko wrażeń” – zabawa sensoryczna. „Żuki, żabki i motylki” – zabawa ruchowa M. Sarnowskiej.

 

  • rozwija procesy przetwarzania sensorycznego

  • rozwija pamięć i koordynację wzrokowo-ruchowo-słuchową

uczę.pl

I.5, I.7, I.8, I.9, III.8, IV.1, IV.2, IV.3, IV.5, IV.7, IV.13, IV.18

5. „Bocian i żaba” – zabawa słuchowa. „Wiosenny piasek kinetyczny” – zabawa sensoryczna. „Znajdź wiosenny kolor” – zabawa dydaktyczna.

  • rozwija procesy przetwarzania sensorycznego

  • rozwija pamięć i uwagę słuchową

  • rozpoznaje i nazywa kolory

 

I.5, I.7, I.8, I.9, III.8, IV.1, IV.2, IV.3, IV.5, IV.13, IV.18

6. Praca z WP31 – praca plastyczno-techniczna „Łąka – motyl”.

  • wykonuje własne eksperymenty graficzne farbą

  • doskonali płynność i precyzję ruchu

WP

I.6, I.7, IV.1, IV.8, IV.11

7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  • rozwija sprawność fizyczną

  • uczestniczy w grach i zabawach zespołowych

  • stosuje zasady bezpieczeństwa podczas zabaw na świeżym powietrzu

 

I.2, I.5, III.2, III.5

8. „Jaki mam obrazek?” – zagadki.

  • rozwiązuje zagadki obrazkowe

  • rozwija pamięć i percepcję wzrokową

 

IV.2, IV.5, IV.9, IV.18

9. „Wiosenne pytania” – quiz podsumowujący wiedzę dzieci.

  • odpowiada na pytania związane z tematem tygodnia

WM

IV.2, IV.5, IV.9, IV.18

10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

swobodne i konstrukcyjne w grupach.

  • doskonali umiejętność koncentracji uwagi

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne

  • integruje się z grupą rówieśniczą

  • sprząta po zakończonej zabawie

  • współdziała z dziećmi w zabawie

Studio marzeń

III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5

XXXII. Kto nam pomoże?

1. Służby ratunkowe

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Dzień dobry, zaprośmy wszystkich do kółeczka” – powitanka.

  • integruje się z grupą podczas zabaw

  • uczestniczy w zabawie ze śpiewem

  • rozwija kompetencje językowe

uczę.pl

I.6, II.3, III.2, III.8, III.9

kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się

kompetencje obywatelskie

 

2. „Wąż strażacki” – zabawa ruchowa.

  • reaguje na zmiany tempa i dynamiki dźwięku

 

I.5, I.8, IV.21

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 32. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • rozwija sprawność motoryczną

  • doskonali umiejętności samoobsługowe

  • kształtuje nawyki higieniczne

 

I.1, I.3, I.5, I.8

4. „Wizyta u strażaków” – opowiadanie M. Krzemińskiej. Wprowadzenie do tematu tygodnia. „Strażacy do pracy” – zabawa ruchowa.

  • rozwija umiejętność aktywnego słuchania i wypowiadania się na określony temat

  • rozwija pamięć i percepcję słuchową

 

Studio marzeń

 

I.5, I.8, II.1, II.6, II.9, III.9, IV.2, IV.9, IV.20

5. „Kto nam pomoże?” – zabawa dydaktyczna. „Numer 112” – zabawa rytmiczna.

  • wypowiada się na dany temat

  • wykonuje proste zadania rytmiczne

 

I.5, I.8, IV.1, IV.2, IV.5, IV.15, IV.20

6. Praca z KP2.23 – łączenie liniami zdjęć osób z właściwymi pojazdami.

  • kształtuje umiejętność logicznego myślenia

  • rozwija umiejętności grafomotoryczne

KP2

I.7, I.9, IV.9, IV.20

7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  • rozwija sprawność fizyczną

  • uczestniczy w grach i zabawach zespołowych

  • stosuje zasady bezpieczeństwa podczas zabaw na świeżym powietrzu

 

I.2, I.5, III.2, III.5

8. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 16.

  • prezentuje różne formy ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne

  • kształtuje umiejętność współpracy w grupie podczas wykonywania ćwiczeń gimnastycznych

 

I.5, I.8

9. „Narzędzia, których strażacy potrzebują w swojej pracy” – zabawa dydaktyczna. „Kto pomoże?” – zabawa ruchowa.

  • wypowiada się na dany temat

  • wie, na czym polega praca strażaka

  • szybko reaguje na umówiony sygnał

 

I.5, I.8, II.8, III.8, IV.2, IV.12, IV.20

10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

swobodne i konstrukcyjne w grupach.

  • doskonali umiejętność koncentracji uwagi

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne

  • integruje się z grupą rówieśniczą

  • sprząta po zakończonej zabawie

  • współdziała z dziećmi w zabawie

 

III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5

XXXII. Kto nam pomoże?

2. Policjanci

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Dzień dobry, zaprośmy wszystkich do kółeczka” – powitanka.

  • integruje się z grupą podczas zabaw

  • uczestniczy w zabawie ze śpiewem

  • rozwija kompetencje językowe

 

I.6, II.3, III.2, III.8, III.9

kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji

kompetencje językowe

 

2. „Duże i małe rzeczy” – zabawa językowa.

  • rozwija sprawność narządów artykulacyjnych

  • doskonali kompetencje językowe

 

III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 32. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • rozwija sprawność motoryczną

  • doskonali umiejętności samoobsługowe

  • kształtuje nawyki higieniczne

 

I.1, I.3, I.5, I.8

4. „Policjant” – słuchanie wiersza A. Maćkowiaka i rozmowa na temat jego treści. „Na drodze” – zabawa ruchowa.

  • rozwija umiejętność aktywnego słuchania i wypowiadania się na określony temat

  • rozwija pamięć i percepcję słuchową

 

 

I.5, I.8, III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.7, IV.20

5. „Praca policjanta” – zabawa dydaktyczna. „Przejście dla pieszych” – zabawa dramowa. „Policjanci i złodzieje” – zabawa bieżna.

  • wypowiada się na dany temat

  • wie, na czym polega praca policjanta

  • uczestniczy w zabawie dramowej

  • rozwija sprawność motoryczną

 

I.5, I.8, III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.7, IV.9, IV.20

6. „Lizak policjanta” – zabawa plastyczna.

  • rozwija umiejętność manualne i sprawność grafomotoryczną

 

I.6, I.7, IV.1, IV.8, IV.11

7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  • rozwija sprawność fizyczną

  • uczestniczy w grach i zabawach zespołowych

  • stosuje zasady bezpieczeństwa podczas zabaw na świeżym powietrzu

 

I.2, I.5, III.2, III.5

8. „Bądź sprawny jak policjant” – zabawa ruchowa.

  • doskonali umiejętność planowania motorycznego

 

I.5, I.8, IV.1

9. „Wymiana lokomotyw” – zabawa muzyczno-ruchowa.

  • reaguje na zmiany tempa i dynamiki dźwięku

 

I.5, I.8, IV.1, IV.7

10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

swobodne i konstrukcyjne w grupach.

  • doskonali umiejętność koncentracji uwagi

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne

  • integruje się z grupą rówieśniczą

  • sprząta po zakończonej zabawie

  • współdziała z dziećmi w zabawie

 

III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5

XXXII. Kto nam pomoże?

3. Strażacy

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Dzień dobry, zaprośmy wszystkich do kółeczka” – powitanka.

  • integruje się z grupą podczas zabaw

  • uczestniczy w zabawie ze śpiewem

  • rozwija kompetencje językowe

uczę.pl

I.6, II.3, III.2, III.8, III.9

kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii

kompetencje w zakresie przedsiębiorczości


 

 

2. „Kółko graniaste” – tradycyjna zabawa w kole.

  • ustawia się w kole wiązanym

 

 

I.5, III.5, IV.1, IV.7

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 32. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • rozwija sprawność motoryczną

  • doskonali umiejętności samoobsługowe

  • kształtuje nawyki higieniczne

 

I.1, I.3, I.5, I.8

4. „Uwaga, pożar!” – zabawa dydaktyczna. „Zwinne nóżki” – zabawa ruchowa z elementami skoku.

  • wypowiada się na dany temat

  • rozwija sprawność motoryczną

 

I.5, I.8, III.8, IV.9, IV.20

5. „Przed, nad, z boku” – zabawa matematyczna.

  • kształtuje orientację przestrzenną

  • posługuje się pojęciami: przed, nad, z boku

 

III.8, IV.14

6. Aktywna matematyka – praca z rewersem KP2.23.

  • rozwija umiejętność odzwierciedlania

  • przelicza koła i kwadraty

KP2, WM

III.5, IV.1, IV.2, IV.15

7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  • rozwija sprawność fizyczną

  • uczestniczy w grach i zabawach zespołowych

  • stosuje zasady bezpieczeństwa podczas zabaw na świeżym powietrzu

 

I.2, I.5, III.2, III.5

8. „Figury geometryczne” – zabawa matematyczno-ruchowa.

  • reaguje na zmiany tempa i dynamiki dźwięku

 

III.8, IV.1, IV.2, IV.12

9. „Wędrujący wąż” – zabawa ruchowa ćwicząca orientację w przestrzeni.

  • kształtuje orientację przestrzenną

 

I.5, III.8, IV.7, IV.14

10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

swobodne i konstrukcyjne w grupach.

  • doskonali umiejętność koncentracji uwagi

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne

  • integruje się z grupą rówieśniczą

  • sprząta po zakończonej zabawie

  • współdziała z dziećmi w zabawie

 

III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5

XXXII. Kto nam pomoże?

4. Lekarze

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Dzień dobry, zaprośmy wszystkich do kółeczka” – powitanka.

  • integruje się z grupą podczas zabaw

  • uczestniczy w zabawie ze śpiewem

  • rozwija kompetencje językowe

 

I.6, II.3, III.2, III.8, III.9

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

 

2. „Mam chusteczkę haftowaną” – tradycyjna zabawa ruchowa ze śpiewem.

  • uczestniczy we wspólnym śpiewie i muzykowaniu

uczę.pl

I.5, IV.1, IV.7

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 32. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • rozwija sprawność motoryczną

  • doskonali umiejętności samoobsługowe

  • kształtuje nawyki higieniczne

 

I.1, I.3, I.5, I.8

4. „Łąka” – nauka drugiej i trzeciej zwrotki piosenki metodą ze słuchu.

  • uczestniczy we wspólnym śpiewie i muzykowaniu

CD2

I.5, III.5, IV.1, IV.7

5. „Praca lekarza i pielęgniarki” – zabawa dydaktyczna. „Dzieci zdrowe – dzieci chore” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

  • wypowiada się na dany temat

  • wie, czym zajmują się lekarz i pielęgniarka

  • szybko reaguje na umówiony sygnał

 

I.5, I.8, III.5, III.8, IV.1, IV.2, IV.7, IV.9, IV.20

6. Praca z KP2.24 – łączenie przedmiotów z ich cieniami.

  • rozwija pamięć i percepcję wzrokową

KP2

III.8, IV.1, IV.2, IV.9, IV.20

7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  • rozwija sprawność fizyczną

  • uczestniczy w grach i zabawach zespołowych

  • stosuje zasady bezpieczeństwa podczas zabaw na świeżym powietrzu

 

I.2, I.5, III.2, III.5

8. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 16.

  • prezentuje różne formy ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne

  • kształtuje umiejętność współpracy w grupie podczas wykonywania ćwiczeń gimnastycznych

 

I.5, I.8

9. „Lekarz” – zabawa plastyczna.

  • wykonuje własne eksperymenty graficzne

  • wie, czym zajmuje się lekarz

 

I.6, I.7, IV.1, IV.8, IV.11

10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

swobodne i konstrukcyjne w grupach.

  • doskonali umiejętność koncentracji uwagi

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne

  • integruje się z grupą rówieśniczą

  • sprząta po zakończonej zabawie

  • współdziała z dziećmi w zabawie

 

III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5

XXXII. Kto nam pomoże?

5. Numery alarmowe

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Dzień dobry, zaprośmy wszystkich do kółeczka” – powitanka.

  • integruje się z grupą podczas zabaw

  • uczestniczy w zabawie ze śpiewem

  • rozwija kompetencje językowe

 

I.6, II.3, III.2, III.8, III.9

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

 

2. „Alarm, alarm!” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

  • szybko reaguje na umówiony sygnał

 

 

I.5, I.8

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 32. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • rozwija sprawność motoryczną

  • doskonali umiejętności samoobsługowe

  • kształtuje nawyki higieniczne

 

I.1, I.3, I.5, I.8

4. „Nasze dłonie” – masażyk dłoni. „112 zgłoś się” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

 

  • rozwija sprawność mięśni dłoni

  • szybko reaguje na umówiony sygnał

 

I.5, I.7, I.8, I.9, III.8, IV.1, IV.2, IV.3, IV.5, IV.13, IV.18

5. „Jak wezwać pomoc? Przecież wiadomo!” – zabawa dramowa na podstawie rymowanki M. Przewoźniaka. „Numer 112” – zabawa rytmiczna.

  • bierze udział w zabawie dramowej

  • wie, jak wezwać pomoc

  • powtarza prostą rymowankę

  • powtarza prosty układ rytmiczny

 

I.5, I.8, III.5, III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.3, IV.7

6. Praca z WP32 – praca plastyczno-techniczna „Służby ratownicze – karetka”.

  • wykonuje pracę plastyczno-techniczną według instrukcji

WP

I.6, I.7, IV.1, IV.8, IV.11

 

7. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  • rozwija sprawność fizyczną

  • uczestniczy w grach i zabawach zespołowych

  • stosuje zasady bezpieczeństwa podczas zabaw na świeżym powietrzu

 

I.2, I.5, III.2, III.5

8. „Co zapamiętaliśmy?” – quiz podsumowujący wiedzę dzieci.

  • odpowiada na pytania związane z tematem tygodnia

WM

III.8, IV.I, IV.5

 

9. „Numer 112” – zabawa plastyczna.

  • wykonuje pracę plastyczną według instrukcji

  • rozwija sprawność manualną i umiejętności grafomotoryczne

  • zna numer alarmowy 112

 

I.6, I.7, IV.1, IV.8, IV.11

10. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

swobodne i konstrukcyjne w grupach.

  • doskonali umiejętność koncentracji uwagi

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne

  • integruje się z grupą rówieśniczą

  • sprząta po zakończonej zabawie

  • współdziała z dziećmi w zabawie

Studio marzeń

III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.5