KRASNALE
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA KWIECIEŃ
- JUŻ WIOSNA
- Z KULTURĄ ZA PAN BRAT
- JESTEM KULTURALNY
Cele ogólne:
JUŻ WIOSNA
- Poznanie zawodu rolnika; rozwijanie słownika czynnego; kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych; poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie
i nazywanie ich. - Rozwijanie logicznego myślenia; rozwijanie słuchu fonematycznego; poznanie pracy
i obowiązków rolnika, określenie i nazwanie cech, jakimi jest obdarzony każdy rolnik. - Rozwijanie słownika czynnego, nazywanie zwierząt gospodarskich, czytanie globalne wyrazów; przeliczanie elementów częściowo niewidocznych; klasyfikowanie według rodzaju zwierząt
i liczby; kształtowanie umiejętności przeliczania, dokładania do 8. - Przewidywanie następstw wydarzeń – rozwój wzrostu ziemniaka; poznanie obowiązków rolnika
i jego rytmu dnia. - Kształtowanie wartości, jaką jest wytrwałość w dążeniu do celu; rozwijanie słownika czynnego; dopasowywanie produktów do źródeł ich pochodzenia
Z KULTURĄ ZA PAN BRAT
- Kształtowanie wartości dotyczącej szeroko rozumianej kultury, w tym kultury osobistej; nabywanie umiejętności dotyczących używania zwrotów grzecznościowych w życiu codziennym; czytanie globalne wyrazów: proszę, dziękuję, przepraszam.
- Nabywanie wiedzy i umiejętności dotyczących właściwego zachowania się w miejscach publicznych; wdrażanie do odbierania świata poprzez różne zmysły.
- Poznanie pojęć związanych z teatrem: scena, widownia, aktor, rekwizyty, dekoracja, kostiumy; rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 8. odkodowywania.
- Poznanie pojęć związanych z muzeum: eksponat, wystawa.
JESTEM KULTURALNY
- Kształtowanie kultury osobistej, poznanie zasad, jakie obowiązują podczas spożywania posiłków – kultura przy stole; przewidywanie następstw wydarzeń.
- Poznanie zasad, jakie obowiązują w sklepie.
- Kształtowanie postawy proekologicznej, poznanie pojęć; ekologia, ekokultura; poznanie zasad dbania o przyrodę; wprowadzenie liczby 9 w aspekcie kardynalnym i porządkowym.
- Klasyfikowanie, segregowanie odpadów zgodnie z zasadami.
- Wykonywanie prac plastyczno-technicznych zgodnie z instrukcją.