PRZEDSZKOLE NR 88 WE WROCŁAWIU

KRASNALE

KRASNALE - PRZEDSZKOLE NR 88 WE WROCŁAWIU
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA KWIECIEŃ 

KWIECIEŃ ? PLECIEŃ?, CZYLI RELACJA Z DZIAŁAŃ SU - Szkoła podstawowa nr 4  im. Jana Matejki w Bolesławcu

  1. JUŻ WIOSNA        
  2. Z KULTURĄ ZA PAN BRAT
  3. JESTEM KULTURALNY 

Cele ogólne:

JUŻ WIOSNA

  • Poznanie zawodu rolnika; rozwijanie słownika czynnego; kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych; poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie
     i nazywanie ich.
  •  Rozwijanie logicznego myślenia; rozwijanie słuchu fonematycznego; poznanie pracy
     i obowiązków rolnika, określenie i nazwanie cech, jakimi jest obdarzony każdy rolnik.
  • Rozwijanie słownika czynnego, nazywanie zwierząt gospodarskich, czytanie globalne wyrazów; przeliczanie elementów częściowo niewidocznych; klasyfikowanie według rodzaju zwierząt
    i liczby; kształtowanie umiejętności przeliczania, dokładania do 8.
  • Przewidywanie następstw wydarzeń – rozwój wzrostu ziemniaka; poznanie obowiązków rolnika
    i jego rytmu dnia.
  • Kształtowanie wartości, jaką jest wytrwałość w dążeniu do celu; rozwijanie słownika czynnego; dopasowywanie produktów do źródeł ich pochodzenia

Z KULTURĄ ZA PAN BRAT

  • Kształtowanie wartości dotyczącej szeroko rozumianej kultury, w tym kultury osobistej; nabywanie umiejętności dotyczących używania zwrotów grzecznościowych w życiu codziennym; czytanie globalne wyrazów: proszę, dziękuję, przepraszam.
  • Nabywanie wiedzy i umiejętności dotyczących właściwego zachowania się w miejscach publicznych; wdrażanie do odbierania świata poprzez różne zmysły.
  • Poznanie pojęć związanych z teatrem: scena, widownia, aktor, rekwizyty, dekoracja, kostiumy; rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 8. odkodowywania.
  • Poznanie pojęć związanych z muzeum: eksponat, wystawa.

JESTEM KULTURALNY

  • Kształtowanie kultury osobistej, poznanie zasad, jakie obowiązują podczas spożywania posiłków – kultura przy stole; przewidywanie następstw wydarzeń.
  • Poznanie zasad, jakie obowiązują w sklepie.
  • Kształtowanie postawy proekologicznej, poznanie pojęć; ekologia, ekokultura; poznanie zasad dbania o przyrodę; wprowadzenie liczby 9 w aspekcie kardynalnym i porządkowym.
  • Klasyfikowanie, segregowanie odpadów zgodnie z zasadami.
  • Wykonywanie prac plastyczno-technicznych zgodnie z instrukcją.