KRASNALE


https://podrecznikarnia.pl/component/html5flippingbook/publication/program-wychowania-przedszkolnego/128.html
........................................................................................................
INFORMACJE GRUPOWE
Rozkład niektórych zajęć:
1. PONIEDZIAŁEK – język angielski 12:00 – 12:30
2. WTOREK – rytmika 10:25 – 11:05
3. ŚRODA – gimnastyka 9:00 – 9:30
- język angielski 12:00 – 12:30
4. CZWARTEK – Mali Wspaniali 10:30 – 11:00
Zajęcia cykliczne:
PAN TABLET
Miesiąc |
Czwartki |
Piątki |
Grudzień |
05 |
20 |
Styczeń |
16 |
31 |
Luty |
20 |
28 |
Marzec |
06 |
14 |
Kwiecień |
10 |
04 |
Maj |
08 |
23 |
Czerwiec |
12 |
06 |
KONCERTY MUZYCZNE NFM – poniedziałek 10:30 – 11:00 – raz w miesiącu:
02.12.2024
13.01.2025
17.02.2025
10.03.2025
31.03.2025
05.05.2025
02.06.2025
PRZEDSTAWIENIA TEATRU ARLEKIN :
16.12.2024 – Świąteczne marzenia
22.01.2025 – Baśń o dwunastu miesiącach
19.03.2025 – Niewychowany Czerwony Kapturek
24.04.2025 – Brzechwa dzieciom
18.06.2025 – Ahoj! Przygodo!
*****************************************
SPECJALIŚCI (ogólnie)
PSYCHOLOG: czwartek 9:30 – 16:00; piątek 8:00 – 14:30
PEDAGOG SPECJALNY: poniedziałek, wtorek 13:30 – 16:30; czwartek 9:00 – 12:00
LOGOPEDA: poniedziałek 8:00 – 13:00
****************************************
W czerwcu:
05 - wycieczka do Golędzinowa
**********************************************************
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na CZERWIEC
- ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE
- POZNAJEMY ŚWIAT ZMYSŁAMI
- CZYM PODRÓŻUJEMY?
- TO JUŻ LATO – BEZPIECZNE WAKACJE
CELE OGÓLNE:
- ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE
- Wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt egzotycznych; zachęcanie do wypowiadania się całymi zdaniami; wdrażanie do spokojnego czekania na swoja kolej.
- Rozwijanie zainteresowań czytelniczych; wdrażanie do uważnego słuchania czytanego tekstu;
- Wyrabianie orientacji w przestrzeni, kojarzenie określonych form ruchu z ustalonymi sygnałami, doskonalenie zwinności oraz oceny kierunku, kształcenie umiejętności współdziałania w zespole;
- Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania liczb, wdrażanie do współpracy w grupie;
- Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych, utrwalenie nazw kolorów;
- Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa podczas wyjść poza teren przedszkola;
- POZNAJEMY ŚWIAT ZMYSŁAMI
- Poznanie zmysłów człowieka, ich znaczenia w poznawaniu świata;
- Ćwiczenia szybkiej reakcji na określone sygnały (wzrokowe, dźwiękowe);
- Budzenie ciekawości otaczającym światem; szukanie informacji w książkach;
- Utrwalenie sposobów mierzenia długości, doskonalenie umiejętności porównywani a długości, doskonalenie umiejętności liczenia;
- Kształtowanie wrażliwości smakowej, wdrażanie do aktywnego udziału w zajęciach, zachęcanie do poznawania nowych smaków;
- Wdrażanie do właściwego posługiwania się określeniami: przeszłość, teraźniejszość, przyszłość.
- CZYM PODRÓŻUJEMY?
- Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat różnych środków lokomocji, rozwijanie umiejętności słuchania innych;
- Utrwalenie liczebników porządkowych, doskonalenie umiejętności liczenia, wdrażanie do uważnego słuchania;
- Rozwijanie inwencji twórczej podczas działalności plastycznej, wdrażanie do zachowania porządku
w miejscu pracy; - Wzbogacanie wiedzy na temat wodnych środków transportu, bogacenie słownictwa;
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów, kształtowanie orientacji w przestrzeni;
- TO JUŻ LATO – BEZPIECZNE WAKACJE
- Utrwalenie cech charakterystycznych dla pory roku, jaką jest lato; swobodne wypowiedzi dzieci na temat ich ulubionych aktywności w letnie dni; poszerzanie wiedzy na temat lata; zachęcanie do wypowiadania się całymi zdaniami; rozwijanie umiejętności słuchania innych;
- Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z kąpieli wodnych
i słonecznych; ćwiczenia w ustalaniu liczebności zbiorów, utrwalenie znajomości znaków: większości, mniejszości i równości; - Zapoznanie z treścią wiersza – nauka na pamięć, rozwijanie pamięci mechanicznej;
- Utrwalenie znajomości liter, próby samodzielnego czytania.
- Doskonalenie umiejętności liczenia, nabywanie doświadczeń emocjonalnych, przestrzeganie ustalonych zasad.
- Rozwijanie zainteresowań plastycznych; doskonalenie sprawności manualnej;