SÓWKI
Plan wychowawczo – dydaktyczny na miesiąc kwiecień:
1.Święta święta, biją dzwony.
2.Wielkanoc.
3.Z kulturą za pan brat.
4.Jestem kulturalny.
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
• poznawanie polskich tradycji ludowych, zwia?zanych z obchodzeniem s?wia?t wielkanocnych;
• nazywanie elemento?w stołu wielkanocnego;
• uwraz?liwianie na tradycje?;
• kultywowanie tradycji przygotowanie koszyka do pos?wie?cenia;
• kształtowanie umieje?tnos?ci wypowiadania sie? na okres?lony temat;
• rozwijanie wraz?liwos?ci estetycznej podczas układania produkto?w w koszyku;
• nawia?zanie do tradycji malowania jajek w zabawach matematycznych;
• doskonalenie umieje?tnos?ci wykonywania zadania według instrukcji;
• kształcenie umieje?tnos?ci respektowania polecen?;
• poznawanie zwierza?t kojarzonych z Wielkanoca? podczas zabaw nas?ladowczych, muzyczno-ruchowych;
• kształtowanie wraz?liwos?ci na barwe? instrumentu;
• rozwijanie zdyscyplinowania podczas wspo?lnego muzykowania;
• rozwijanie umieje?tnos?ci przygotowania i dekorowania wielkanocnych wypieko?w;
• rozwijanie moz?liwos?ci percepcyjnych;
• nas?ladowanie czynnos?ci z z?ycia codziennego;
• zdobywanie wiedzy o wsi i jej mieszkan?cach, odro?z?nianie miasta od wsi;
• dzielenie sie? wiedza? z innymi ludz?mi;
• rozbudzanie szacunku do ro?z?nych grup społecznych, odmiennos?ci kultur;
• rozwijanie proceso?w analizy i syntezy;
• wycia?ganie prostych wniosko?w z tres?ci obrazko?w;
• ćwiczenie oczekiwania na swoja? kolej podczas wypowiedzi;
• utrwalenie poje?cia para;
• dobieranie par przeciwstawnych;
• kształtowanie umieje?tnos?ci pokonywania trudnos?ci;
• poznanie charakterystycznych cech koto?w;
• klaskanie w rytm melodii;
• rozwijanie wraz?liwos?ci muzycznej;
• poznanie zwyczaju s?migusa-dyngusa i przygotowanie własnej dyngusówki;
• c?wiczenie kreatywnos?ci podczas działan? plastyczno-technicznych;
• odczuwanie przynalez?nos?ci podczas uczestnictwa w tradycjach i zwyczajach rodzinnych;
• rozumienie znaczenia uczuc? w z?yciu człowieka;
• wykorzystywanie dramy jako s?rodka do wyraz?ania emocji;
• c?wiczenie radzenia sobie z przykrymi uczuciami;
• rozwijanie mys?lenia przyczynowo-skutkowego;
• doszukiwanie sie? przyczyny wydarzenia;
• poznanie zasad zachowania sie? w kinie;
• dostrzeganie regularnos?ci (rytmu) w zabawie;
• rozwijanie umieje?tnos?ci nas?ladowania;
• poznanie zasad zachowania sie? w teatrze;
• poszerzanie wiedzy na temat baletu;
• rozwijanie płynnos?ci rucho?w;
• wyraz?anie siebie i własnych emocji poprzez ruch;
• poznanie zawodu malarza;
• wdraz?anie do odpowiedniego uz?ywania sło?w: malarz, galeria, obraz;
• wyraz?anie siebie w malarstwie;
• c?wiczenie kulturalnego zachowania sie? przy stole;
• kształtowanie zachowan? społecznie akceptowanych;
• motywowanie do udziału w z?yciu kulturalnym przedszkola;
• poznanie akcesorio?w urodzinowych;
• kształtowanie odpowiedniego zachowania sie? podczas uroczystos?ci typu urodziny;
• stwarzanie warunko?w do poszerzania dos?wiadczen? je?zykowych;
• utrwalanie znajomos?ci zwroto?w grzecznos?ciowych: dzien? dobry i do widzenia;
• c?wiczenie umieje?tnos?ci odpowiedniego stosowania zwrotu w danej sytuacji;
• motywowanie do kulturalnego zachowywania sie?;
• pro?ba okres?lenia własnych praw na podstawie piosenki;
• c?wiczenie umieje?tnos?ci wyraz?ania sprzeciwu;
• wyraz?anie emocji w formie s?piewu;
• rozwijanie zdolnos?ci plastycznych;
• odczuwanie potrzeby wyraz?ania siebie w pracach plastycznych;
• dostrzeganie wartos?ci emocjonalnej w gotowej pracy.