PRZEDSZKOLE NR 88 WE WROCŁAWIU

SÓWKI

 

Przedszkole Miejskie Nr 38 w Gliwicach - Grupa V - Sówki

 

Plan wychowawczo – dydaktyczny na miesiąc kwiecień:

 

1.Święta święta, biją dzwony.

2.Wielkanoc.

3.Z kulturą za pan brat.

4.Jestem kulturalny.

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
•    poznawanie polskich tradycji ludowych, zwia?zanych z obchodzeniem s?wia?t wielkanocnych;
•    nazywanie elemento?w stołu wielkanocnego;
•    uwraz?liwianie na tradycje?;
•    kultywowanie tradycji przygotowanie koszyka do pos?wie?cenia;
•    kształtowanie umieje?tnos?ci wypowiadania sie? na okres?lony temat;
•    rozwijanie wraz?liwos?ci estetycznej podczas układania produkto?w w koszyku;
•    nawia?zanie do tradycji malowania jajek w zabawach matematycznych;
•    doskonalenie umieje?tnos?ci wykonywania zadania według instrukcji;
•    kształcenie umieje?tnos?ci respektowania polecen?;
•    poznawanie zwierza?t kojarzonych z Wielkanoca? podczas zabaw nas?ladowczych, muzyczno-ruchowych;
•    kształtowanie wraz?liwos?ci na barwe? instrumentu;
•    rozwijanie zdyscyplinowania podczas wspo?lnego muzykowania;
•    rozwijanie umieje?tnos?ci przygotowania i dekorowania wielkanocnych wypieko?w;
•    rozwijanie moz?liwos?ci percepcyjnych;
•    nas?ladowanie czynnos?ci z z?ycia codziennego;
•    zdobywanie wiedzy o wsi i jej mieszkan?cach, odro?z?nianie miasta od wsi;
•    dzielenie sie? wiedza? z innymi ludz?mi;
•    rozbudzanie szacunku do ro?z?nych grup społecznych, odmiennos?ci kultur;
•    rozwijanie proceso?w analizy i syntezy;
•    wycia?ganie prostych wniosko?w z tres?ci obrazko?w;
•    ćwiczenie oczekiwania na swoja? kolej podczas wypowiedzi;
•    utrwalenie poje?cia para;
•    dobieranie par przeciwstawnych;
•    kształtowanie umieje?tnos?ci pokonywania trudnos?ci;
•    poznanie charakterystycznych cech koto?w;
•    klaskanie w rytm melodii;
•    rozwijanie wraz?liwos?ci muzycznej;
•    poznanie zwyczaju s?migusa-dyngusa i przygotowanie własnej dyngusówki;
•    c?wiczenie kreatywnos?ci podczas działan? plastyczno-technicznych;
•    odczuwanie przynalez?nos?ci podczas uczestnictwa w tradycjach i zwyczajach rodzinnych;
•    rozumienie znaczenia uczuc? w z?yciu człowieka;
•    wykorzystywanie dramy jako s?rodka do wyraz?ania emocji;
•    c?wiczenie radzenia sobie z przykrymi uczuciami;
•    rozwijanie mys?lenia przyczynowo-skutkowego;
•    doszukiwanie sie? przyczyny wydarzenia;
•    poznanie zasad zachowania sie? w kinie;
•    dostrzeganie regularnos?ci (rytmu) w zabawie;
•    rozwijanie umieje?tnos?ci nas?ladowania;
•    poznanie zasad zachowania sie? w teatrze;
•    poszerzanie wiedzy na temat baletu;
•    rozwijanie płynnos?ci rucho?w;
•    wyraz?anie siebie i własnych emocji poprzez ruch;
•    poznanie zawodu malarza;
•    wdraz?anie do odpowiedniego uz?ywania sło?w: malarz, galeria, obraz;
•    wyraz?anie siebie w malarstwie;
•    c?wiczenie kulturalnego zachowania sie? przy stole;
•    kształtowanie zachowan? społecznie akceptowanych;
•    motywowanie do udziału w z?yciu kulturalnym przedszkola;
•    poznanie akcesorio?w urodzinowych;
•    kształtowanie odpowiedniego zachowania sie? podczas uroczystos?ci typu urodziny;
•    stwarzanie warunko?w do poszerzania dos?wiadczen? je?zykowych;
•    utrwalanie znajomos?ci zwroto?w grzecznos?ciowych: dzien? dobry i do widzenia;
•    c?wiczenie umieje?tnos?ci odpowiedniego stosowania zwrotu w danej sytuacji;
•    motywowanie do kulturalnego zachowywania sie?;
•    pro?ba okres?lenia własnych praw na podstawie piosenki;
•    c?wiczenie umieje?tnos?ci wyraz?ania sprzeciwu;
•    wyraz?anie emocji w formie s?piewu;
•    rozwijanie zdolnos?ci plastycznych;
•    odczuwanie potrzeby wyraz?ania siebie w pracach plastycznych;
•    dostrzeganie wartos?ci emocjonalnej w gotowej pracy.